hemskt :(

Hästar attackerade i hage

Två hästar hittades i måndags morse i sin hage i Skene Skog i Mark, med bitskador på benen och kroppen.

Stallägaren upptäckte skadorna på måndagmorgonen, då hon tittade till hästarna från sin altan. En av hästarna, en tinker, som vanligtvis har vita ben var röd av blod och hade blivit biten i ena frambenet, knäet, nacken och mulen, skriver Borås Tidning.

Valacken kördes till djursjukhus, där han fortfarande står kvar med skador på bland annat senskidan.
Enligt tidningen trodde ägarna först att hästarna blivit attackerade av en grävling, men veterinären misstänker att det istället rör sig om en större hund - både bettmärkena och höjden på angreppspunkterna visar på det. Händelsen är nu polisanmäld.

fyfasen vad hemskt!!!! usch :(

artikeln kommer från tidningen ridsports hemsida

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Lovisa

sv; Jag tränar med vanligt träns och sedan har jag spö ifall jag vill flytta bakdelen. Yttersidan kommer jag åt när jag går på yttersidan. Ska jag tex göra en sluta så går jag på yttersidan :)

2010-09-08 @ 15:01:30
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: jenny

näe usch då!!!

2010-09-08 @ 17:26:32
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Fia

Usch! Såg i tidningen imorse..



sv: Ja, de kan verkligen va konstiga..

2010-09-08 @ 20:56:03
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0