vill HOPPA!

åh vad jag längtar till nästa gång kallebus och jag ska hoppa! och då hoppade vi ändå nu ikväll, haha! :P

idag var det verkligen superkul att hoppa. kalle var pigg redan från början och travade med långa kliv under uppvärmningen. under galopparbetet så avslutade vi varje varv med att göra ett byte efter snett igenom. kalle tyckte det var dunderkul och gjorde väldigt "luftiga" byten. ni kommer nog få se bildbevis på vad jag menar med luftiga :P:P

vi hade byggt upp en liten studs med 3 hinder idag! först hade vi markbom men det blev inte alls bra då, så vi körde utan den. kalle blev lite pigg och ville ta kommandot ibland men mot slutet gick det bra!

vi hade också ett enkelt rättuppstående på en diagonal som vi först hoppade på kanske 60cm. våra sista språng låg på 95 cm och kalle bara flöööög. och det var bra med en boost för mitt självförtroende :)

bilder kommer nog från dagens ridpass med för madde var med :) skulle också vilja kunna fota bra :( och va ägare till en systemkamera hade varit najs :D


bild från tävlingen på kallebus och mig :) foto: madlene nilsson
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Aw den där känslan när man bara vill göra om de igen är härlig. :)

Då är de ett bevis på att man tycker de är kul, och de går bra.



Sv;

Min stora vovve Izor är 6 år.

Medans den lilla lurven är 9 år. :)

2010-10-17 @ 21:37:17
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: johanna (:

sv: tack :) vet ej x) hon kanske höjde mera medans jag red ! ;D men vissa var lite högre än de andra ;)

2010-10-17 @ 21:51:53
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Oj, det varierar hej vilt hur mycket vi hoppar, haha. :D Ibland blir det flera veckors uppehåll och ibland hoppar vi regelbundet. :) Jag hoppade honom 2 gånger förra helgen, och en gång denna, och så blir det nog lite hoppning på onsdag också. :) Jag måste ju ha mamma med som kan höja, sänka och flytta runt, hahaha. ;) Och sen passar jag på att hoppa lite mer nu, för sen när vintern kommer blir det ju lite svårare. :P

2010-10-17 @ 22:23:19
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Helena

Jag saknar att hoppa! Slutade på ridskolan i våras och har inte hoppat sen dess :(

2010-10-17 @ 22:56:19
URL: http://travgalen.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0