sadeljakt IGEN?

suck säger jag bara. om det inte blir ett annat resultat på morgondagens träning så lutar det åt att jag måste ge mig ut på sadeljakt ännu en gång. fasen, säger jag bara...

gårdagens ridpass gick nämligen inte alls som jag hoppats på. INGET funkade. kalle bara sprang, och så fort jag tog i honom trippade han. skolorna som alltid varit vårt säkra kort och som ALLTID blir bra funkade inte alls. galoppen som jag brukar kunna samla så kalle praktiskt taget galopperar på stället gick inte samla alls, kalle bara drog framåt-nedåt. hm säger jag bara!

mot slutet lossnade det litegrann men inte alls i närheten av samma känsla som vi fått tidigare. men imorgon är det dressyrträning och sedan måste jag bestämma mig! trist säger jag bara !

i alla fall, för att få mig på bättre humör får ni supergärna rösta på mig och kalle HÄR, vi är nummer 4 :) glöm inte skriva ett namn, för anonyma röster räknas inte :)


får väl se om det blir denna sadeln eller inte då...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda

Fin den sadeln var =)

2010-10-19 @ 08:31:22
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Erika

Trist om sadeln inte ligger bra. :/

Så trist o behöva leta sadel, speicellt om man har en häst som är svår o hitta en sadel till.



Har redan röstat. ;)

2010-10-19 @ 11:47:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Blueebarry - Hästar och vardagen

Jättesnyggt schabrak!

2010-10-19 @ 13:06:42
URL: http://blueebarry.blog.se
Postat av: Anonym

Svårt det där med sadeln, men kan det inte vara dagsformen, eller något annat som spelar in? Du provade inte att rida lite barbacka elr dyl. för att se om det blev bättre utan/med annan sadel?



Annars är det bara att fortsätta leta...



Frågar igen om Padden, är det meningen att du ska ha den/Är den inpassad med sadeln?

2010-10-19 @ 20:11:29
Postat av: carina

Jag ser på din häst att den liknar min

rätt mycket i kroppen, förstår att

en Prestige Top Dressage kan vara

super på honom. EN mjuk ganska djup

sadel med stora stöd framför låret.

Jag trivdes mycket i min men har nu bytt

till en sadel som jag själv kan ändra

bomvidd i, han ändrar sig i ryggen

beroende på säsong mm.

2010-10-24 @ 01:19:34
Postat av: Carina

Denna sadel har för stora kilbossor

bak som trycker ner baktill. Din häst

är för svängd i ryggen för denna

snygga sadel. Men funtionen är viktigare!!!

Och prova aldrig sadel med pad under.

2010-10-24 @ 01:22:13

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0