nu får det FAN va nog!!!

ja ursäkta nu svär jag. men för helvete, jag blir så sjukt förbannad och ledsen nu!!! nu är det nog, vad är det för land man lever i egentligen??? och vad har skett egentligen med vissa människor? jag hoppas verkligen inte att de uppfostrats till att tänka som så att man inte ska visa någon respekt för djur.

USCH , säger jag bara till såna människor som utsätter djur för sånt här lidande. jag vet att hämnd inte löser någonting men jag önskar att någon utsatte er för precis samma lidande.

finns det något som retar upp mig så är det när man ger sig på försvarslösa djur/människor!

Ponny skars till döds i hagen

Någon tog sig i hagen och skar en shetlandsponny så illa att den dog. Nu organiserar sig oroliga hästägare i trakten.

Natten mellan onsdag och torsdag attackerades stoet i hagen, som ligger vid väg 156 i närheten av Sätila. Ponnyn skadades så illa att den dog.

Händelsen är polisanmäld och polisen väntar under fredagen på ett veterinärutlåtande.

- Anmälan har kommit in till oss, men vi kan inte göra så mycket förrän veterinären har bekräftat vad hästen dog av. Vi har inte haft något liknande ärende på flera år, säger Annelill Stenbäcken, utredningsbefäl hos polisen i Kinna.

Händelsen har skapat mycket oro och ilska bland hästägare i trakten och under torsdagskvällen startades en telefonkedja för att varna alla vars hästar fortfarande går ute på nätterna.

- Det bor mycket hästfolk i trakten och alla är förstås jättearga och oroliga. Jag har varit uppe flera gånger i natt och tittat till mina hästar och de står ändå inne, säger en av hästägarna som bor i området.

Också en facebookgrupp startades under kvällen.

- Sånt här får bara inte hända. Det är riktigt hemskt och vi måste uppmärksamma så många som möjligt på att det kan finnas en galning därute som ger sig på våra djur.

artikeln kommer från göteborgsposten .

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: jenny

med shit vad fan är de för fel på folk?!?!?!??!?!

2010-10-08 @ 17:04:15
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Erika

Fy fan alltså. :O

Håller med dig, önskar dom som gör så här i mot hästarna att dom skulle få lida lika mycket.



hur fan kan man göra så.

hoppas jäveln åker dit.

2010-10-08 @ 19:50:56
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv, tycker också svart är snyggast.



Tyvärr har jag hittat två nya sadlar.

Och båda är rödbruna. ;/ visst är dom skit snygga båda två.

Men vill ha svart, men får ju byta sadel fram över ändå troligtvis.



Så får väl ev satsa på svart fram över.

Eller brun hopp sadel, o svart dressyr. :)



För jag vill använda mina svart träns också.

Men får se nu, en passande sadel får gå före färg denna gång. ;)



2010-10-08 @ 20:18:16
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; hihi ja, lite biffig är hon allt :D



fyfaan. Det är inte människor som gör sådant här, det är psykopater!

2010-10-08 @ 20:55:32
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: johanna (:

gud va hemskt , att man ens kan göra ngt sånt ! :'(

2010-10-08 @ 22:26:49
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0