dagens tema: VAD FALLER DU FÖR HOS EN HÄST?

dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)

mitt tema idag handlar om vad det är som gör att man känner lite extra för någon häst... vad som helt enkelt gör hästen så speciell!

när man kollar annonserna och ska leta upp sin framtida vän, så brukar man ju först och främst leta efter en häst som har det som man söker. kanske en häst som tävlat mycket hoppning, en häst som går att avla på, en häst som gillar att mysa runt i skogen, en häst som är startklar för MSV dressyr. ja, helt enkelt det man söker!

när man sedan åker för att provrida de hästar man valt ut så kanske man tycker att de är okej och sådär, men ofta är det någon eller några som man blir extra sugen på. kanske en häst som har DET? en härlig personlighet, utstrålning, glimten i ögat...



vad föll ni för hos er häst? varför blev det just den? provade ni andra innan? isåfall, varför blev det den hästen i slutändan? :)

när jag först såg kalles annons så blev jag inte imponerad alls. det var min kompis som skickade sms om annonsen och tyckte jag skulle kolla den! annonsen innehöll ingen bild och det stod liksom ungefär att kalle är en snäll häst, gillar att vara i skogen och att jobba, har mycket att ge och jag såg framför mig en skogsmulle :P vilket inte alls var vad jag sökte... 



men så svarade jag ändå och blev en av de utvalda som fick komma och provrida, tror det hade kommit typ 100 svar på annonsen om jag inte minns fel!

när jag väl kom fram och steg in i stallet så var det kärlek vid första ögonkastet. där stod kalle, och han hade sån enorm utstrålning så jag bara log. såg så otroligt glad och pigg ut :) DESSUTOM såg han ju ut precis som min drömhäst alltid gjort sedan jag var liten. ända sen jag var liten har jag velat ha en brun häst med bläs och 4 vita helstrumpor. kalle var som min drömhäst som jag ritade som liten, fast i verklig form!! helt sagolikt... och när sen drömmen blev ÄNNU bättre när man satt upp på honom gjorde ju inte saken värre direkt :)

jag föll för kalles utstrålning, hans charm, busiga blick och enorma engagemang!

och glöm inte komma med era tips på dagens tema, ni blir länkade!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: jessica

Sv: åh tack så mkt :)

2010-10-29 @ 18:32:13
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Erika

När jag exempel skulle köpa Raski, å var de hennes huvud jag föll för.



De var så vackert.

Och hon utstråla både bus o glädje.

Med sitt huvud, de var bara huvudet jag såg.

Älskade hennes huvud.



Hade jag vetat från början hur hon verkligen var o vilket humör hon faktiskt har, så hade de nog aldrig blivit något köp.

Men idag är jag glad att jag köpt henne o har kämpat på.

För jag tror på henne, hon kan nog bli något bra. :)



Men annars är så himla svag för hästar med bläs.

Eller skäck.

De är något som jag bara vill ha, och då är hästen hemma hos mig. ;)

2010-10-29 @ 20:39:40
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh, vilka söta bilder<3

2010-10-29 @ 21:33:26
URL: http://rossconvillagelad.blogg.se/
Postat av: Emelie - TÄVLA OM GBG HORSE SHOW BILJETTER!

Rune köpte ju mamma, jag var inte med vid provridningen. Men hans annons var också tråkig "brun, varmblod - ej startad. 159 cm. snäll" hahah. Ingen bild heller.



Chanels annons var lika tråkig, ingen bild och det stod typ att hon hoppat litegranna men var snäll. Åkte och tittade ändå och möts av världen FULASTE häst. Direkt när jag såg hästen sa jag till mamma; Jag vill inte ha henne. Omusklad, mager, tunn veka kotor i bak och snea bakben.

Men min mamma övertalade mig att prova ändå när vi ändå var där. Så hoppade jag upp och hon var SÅ fin att rida! Så jag köpte henne ändå. Jag provade faktiskt inte någon annan häst. Chanel var den första och den sista, och hon är absolut helt rätt!

Hennes bakben fixades enkelt med ringskor så nu ser hon ut som en normal häst ;) och att hon var så tunn berodde på mask, och muskler har hon nu. Så jag tycker den fula ankungen har blivit en svan!

2010-10-29 @ 22:25:06
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn biljetter till Göteborg Horse Show + andra fina prylar!

Jag provred flera hästar, men med Hero så kände jag det i hjärtat. de kändes som om han var perfekt för mig. hans rörelser och min ridning matchade lixom varandra. Sen kände jag att vi klickade från marken också. Och jag kände att jag inte kunde lämna honom åt slumpen. Jag var tvungen att ta honom. Och nu känner jag att jag gjorde helt rätt val

2010-10-29 @ 23:29:14
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag hade såklart kravet att han skulle vara en travhäst, och att han skulle vara snäll. Bosse var den snällaste hästen jag någonsin träffat (hade kört honom på banan två gånger innan) och att han dessutom var efter järvsöfaks och otroligt gullig var inget minus :)



När jag var och provkörde honom var han GALET pigg! Jag kunde nästan inte hålla honom! Men jag sket i att det kändes dåligt då och köpte honom ändå :) och tur var väl det :)

2010-10-29 @ 23:41:01
URL: http://travgalen.se
Postat av: Helena

Kul med dagens tema förresten! :) Bra idé!

2010-10-29 @ 23:43:28
URL: http://travgalen.se
Postat av: Josäfin :>

Om jag ska vara ärlig så går jag nog väldigt mycket på hur hästen ser ut, för en början. Färg, ser den busig och glad ut? Ser den snäll ut osv. Amigo hittade vi genom ett tips och var första hästen vi var och kollade på, och blev också den enda. Han var fyra år, och kunde i princip ingenting. Jag var elva år, och jag kunde ingenting jag heller ;)

Men han var riktigt snäll! Och så lugn att et övervägde allt annat, och nu inser jag att jag aldrig kunnat hitta en bättre häst! :)

2010-10-29 @ 23:54:41
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Jag föll för Vicky för hon var snäll omtänksam. Jag föll inte för vad hon kunde, för hon kunde ingen ting, utan detta att det kändes som att vi kunde bli bästa kompisar och att hon var så grymt snäll. Sen så är så så söt med =)

2010-10-30 @ 09:31:52
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; aha, det är ju bra ifs! :)



Jag vet inte vad jag faller för faktiskt! Jag har ju haft puss som medryttarhäst så länge nu och har aldrig letat men jag gillar hästar med personlighet som inte bara "är!" :)

2010-10-30 @ 10:53:08
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Jeanetta

Haha, jag kände mig inte alltför het faktiskt :P Skulle ha köpt en mascara, så det får vi ta nästa gång ;)

2010-10-30 @ 10:59:37
URL: http://Jeanetta
Postat av: Mela

Jag har ju aldrig riktigt fått välja häst, men de jag fallit för har varit de som "ingen annan vill ha". Jag har liksom tagit de som blivit över och sett det bästa hos dem.



Apollo är en ridskoleponny jag kärade ner mig i, rätt ful, seg att rida. Men han är så snäll och söt!



Altea är ganska seg, eller var när vi började iaf, rätt tråkigt utseende, men vi trivdes ihop än då, vi förstod varann liksom.



Vannes var ju "galen", även om han är jättesöt med massor av utstrålning så ville ingen ha han. Jag har tagit tillvara det fina, det jag och kriss ser.



När man lär känna en häst ser man det fina och inte det som kan vara bättre, när man tycker om någon ser man inte problem, bara möjligheter.



Kanske lite borta från ämnet, lång och flummigt ^^



2010-10-30 @ 18:58:27
URL: http://melasandstrom.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0