dagens tävling!!

idag så var det alltså dags för klubbtävling för kalleman och jag! vi tänkte debutera hösten med 60 och 70cm, vi har ju inte ägnat såååå mycket tid åt hoppning direkt sen i våras :P

när vi var framme på anläggningen och jag skrittade fram kalle för hand så tänkte jag "åh vad skönt, han är ju hellugn idag". kalle lunkade på och var allmänt ointresserad.

när vi fick komma in på framhoppningen för att börja jogga igång och så småningom hoppa så vände humöret på en femöring. kalle blev HELTOKIG!! han bockade, sparkade bakut, gjorde levader och krumsprång och var helt enkelt mest bara i luften :P så jag fick börja med att bara galoppera runt,runt, runt för att försöka få ur honom den värsta energin.

framhoppningen gick okej, kalle var pigg och taggad men jag lyckades hålla honom på marken mellan hindren i alla fall!

och så var det dags för 60-klassen. kalle var supertaggad och hela rundan gick i ultrafart!! kalle körde gasen i botten och jag försökte helt enkellt manövrera honom och styra runt :P men vi lyckades komma runt felfritt och jag kunde få ner honom mellan hindren och rätta galoppen om han landade i fel! puh!

till 70-klassen hoppade vi bara fram 2 gånger på oxern. gick bra men jag måste tänka på att fortsätta hålla om och driva även när han drar iväg. och så var det vår tur att gå in på banan. kalle var om möjligt ÄNNU mer taggad nu!! och ja, det gick i ultrafart här med, milt sagt. denna klassen hade jag dock ännu svårare att få stopp på honom vilket ledde till en rivning då han hoppade av helt fel för han bara sprang.

sedan travade jag av honom på utebanan. eller jag försökte i alla fall, för kalle blåste upp sig och var supertaggad därute med. tokiga sötkalle! :)

jeanetta och citrin lyckades komma runt banan de med, så kul!! :)

om jag har tur kommer det bilder från dagens tävling så småningom :D:D

nästa gång blir det 70 och 80 för oss :)


kalle och jag efter hopptävling 2007. innan vi hunnit skaffa oss en hoppsadel :o
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Kul att ni fick en felfri runda. :)

Lite synd för ner slaget.



Bus Kalle då, som busade runt så dant.

Men han tyckte nog de var skoj o få tävla o hopp igen.



Grattis ! :)

2010-10-10 @ 15:23:29
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Helena

Bra att ni överlevde då xD grattis till felfria rundan :)

2010-10-10 @ 18:49:13
URL: http://travgalen.se
Postat av: Mikaela

Haha, Kalle verkar så himla härlig! :) Grattis till den felfria rundan! :)



Sv: Hihi ja, han är söt! :D Kan försöka lägga in bilder imorgon. :)

2010-10-10 @ 20:11:26
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Fia

Kul med felfri runda :)



sv: Jaa, det är långt :) Tufs är bäst på längd, hoppar inte så bra på höjden..

2010-10-10 @ 20:42:44
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis till bara en rivning på två rundor! Vannes är ungefär likadan (snabb som tusan och övertaggad alltså), fast jag har ju hackamore av den anledningen. Men han har blivit mkt bättre med lite erfarenhet både för honom och mig. Så det blir nog bättre ju mer ni kommer ut. :)



Sv; Nej, jag är "bara" medryttare. Det står nånstans... :)

2010-10-10 @ 22:12:00
Postat av: Mela

Sv; Ang. tvättmaskinen; Jo, det är väldigt praktiskt, fungerar som bänk när den inte används :) (Ingen kontakt i då förstås)

2010-10-10 @ 22:16:35
URL: http://melasandstrom.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0