snorhalt och megablåst.

usch usch usch kan jag bara säga om kvällens väder igår! det blåste iiiskalla vindar. plus att det var riktigt äckligt halt på sina ställen på väg bort mot anläggningen. kalle var duktig dock och gick sakta sakta. jag lyckades till och med få honom att gå vid kyrkan i mörkret i gräset som inte var halt. i vanliga fall är ju kyrkan nämligen liiivsfarlig :P

passet igår blev lite sisådär! kalle var pigg som attsingen och låg på rättså bra! men det gick ändå bra mot slutet tycker jag. i traven jobbade vi mycket med att få honom mjuk i sidorna genom att ställa inåt och utåt och göra mycket svängar.

vi passade också på att utnyttja några koner som stod i ridhuset. vi red mellan dom och gjorde skänkelvikningar i traven :)

i galoppen utnyttjade vi dom också genom att rida en båge längs långsidan och försiktigt felställa honom i galoppen. det funkade super. den andra långsidan så red vi öppna i galoppen. kul övning faktiskt :)

idag har vi kallt, kallt, kallt! jag ska strax ta mig till praktiken. och ikväll är det jobb igen. så fullt upp för min del! vad ska ni pyssla med?


sommar nu hade varit nåt...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Matilda&Vicky

Åh vill ha sommar xD

2010-11-24 @ 08:13:29
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: carro

SV: Såg att det typ hängde 6 sadlar eller nått på en vägg,men de såg alla nya ut.. Vet faktiskt inte om de hade fler nånannanstans, men jag såg inga iaf ;(



Längtar med till sommaren.. När man tittade ut i morse var det ju helt vitt! :O

2010-11-24 @ 08:39:10
URL: http://cherrybabe.blogg.se/
Postat av: sussi

Ingen aning om ngt medl nr Frida :(

vi hade en toppen helg å många ideér kom fram, mest gällande det dagliga arbetet å visioner å så.. Framtiden får utvisa hur väl vi kan göra dessa.

2010-11-24 @ 11:49:28
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0