dagens tema: TAGGTRÅD!


dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)


är det fler än jag som är otroligt glada över det beslutet om att taggtråd numera är förbjudet att ha för hästhagarna? :D:D det enda är att jag inte förstår varför inte beslutet kom tidigare?!

jag fattar heller inte varför inte förbudet gäller ALLA djur. alla djur kan skada sig på taggtråden!

jag skulle ALDRIG ALDRIG någonsin släppa ut min häst i en hage där det finns taggtråd, om så bara på 1 meter av stänglet. ALDRIG! jag har själv bevittnat hur hemska skador det kan bli på en häst som fastnar i tråden, både extremt fysiska skador och även en del psykiska.

ärligt talat förstår jag inte hur de tänker, de som har sina hästar i taggtrådshagar. "nej men min häst har ändå sån respekt för stängslet"... SO? min kalle har också stor respekt för stängslet. inte låter jag honom gå i en sådan hage för det! en hästs första instinkt vid fara är FLYKT. och jag tror inte alla hästar hade tänkt på taggtråden om de flydde från en fara. vad tror ni?

 BIG NO-NO!!

jag har sett flera hästar som går i hagar med taggtrådsstängsel och jag vet inte om de fortfarande gör det. jag får ta en raid och köra runt och anmäla några stycken, HAHA! och jag gör det ju inte för att sätta dit någon isåfall, utan för deras hästars säkerhet...

det skulle vara väldigt intressant att höra HUR dessa med taggtrådsstängsel resonerar... för enligt mig är det obegripligt, det finns ingen vettig förklaring...

vad tycker ni om förbudet? har ni själva hästarna i hagar med taggtråd? vet ni andra som har det? hört något resonemang om VARFÖR?
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Martin The Edge

God morgon!



Höstrusk på allvar idag! Hur ser det ut hos dig?



Ha en fortsatt bra dag!

2010-11-03 @ 09:10:41
URL: http://edgeman.blogg.se/
Postat av: Emma - foto mode vardag

Tävling på bloggen pågår. Ett presentkort för fotoprodukter värt 300kr. Kika in om du är intresserad! :D

2010-11-03 @ 09:13:42
URL: http://emmajjohanssson.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag gillar inte taggtråd.

Visst kanske lite jobbigt för dom o få en stöt med.

När de är elstängsel.

Men de måste min häst gå på.



Raski har varit utanför hagen ett antal gånger.

Våren då går hon ut 1-3 gånger, innan hon förstår att strömmen är på slagen.



Likadant i somras hoppade hon över tråden.

Och de är högt.

Men hon måste ha ström på annars går hon ut, o gud vilka skador osv hon kan få om hon skulle haft taggtråd staket fy! :/

Nae aldrig aldrig taggtråd.



Sv;

Som högst hoppade Raski 90 cm.

Hon är jätte duktig och bara flyger över hindren.

Sista löshoppningen hoppa hon 80 cm.

Nu höjde vi 10 cm, utan problem.

Men kommer inte höja mer än 80-90 som max förens längre fram.

Ev våren för de finns ingen anledning till de.



Men de är först på 70-80 där hon verkligen hoppar.

Över de andra tar hon ett litet skutt, sen är hon över. haha :)



Men började jätte lågt, för hon skulle förstå osv.

Hon är både lättlärd, och tycker de är kul.

2010-11-03 @ 10:11:14
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Ulle

Skulle heller aldrig ha min ,eller nån annans ,häst i hage med taggtråd.. har oxå sett riktigt hemska skador.

Sv: Ja,det är ett travstuteri. Jag jobbar 80% på mitt "vanliga" jobb som är i hemvården, och sen jobbar jag så mycket jag hinner hemma på gården. Brukar bli några timmar/v. Blir m,er på sommaren när det är undersökningar och semin 3 dagar i veckan. Det är min sambo och hans familj som driver stuteriet

2010-11-03 @ 10:13:46
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Jessica

Håller med dig precis! taggtråd e absolut ett nej i mina ögon!! och vet faktiskt ingen av mina vänner/bekanta som har det "som tur" !!



SV; japp det är min egna hund :)

aha okeej :) nja jag såg på film, åt choklad pudding oså :)

2010-11-03 @ 10:42:10
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Helena

Jag har sett hästar som fastnat i eltråden, och skadorna på det blir inte kul :S kan tänka mig då hur fruktansvärt det skulle vara med en häst som fastnar i taggtråd :S

2010-11-03 @ 10:46:33
URL: http://travgalen.se
Postat av: Emelie - TÄVLA OM GBG HORSE SHOW BILJETTER!

Jag skulle aldrig i hela mitt liv använda mig utav taggtråd, aldrig. Usch vad hemska skadorna kan bli, det kan de i och för sig bli med annan tråd också men ändå..



sv: Vi ska flytta för vi har varken ridbana eller ridhus, så jag rider över till grannstallet som är en ridskola (1 km ifrån) under deras "håltimmar" och jag har lessnat på det :( Vill ha åtminstone ridbana direkt på gården.. Skulle bli SÅ mycket lättare att träna hästarna då.

2010-11-03 @ 16:25:59
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: linnea

Taaack :)



Haha nej inte ett dugg lik en mögelost!



Jag tycker bara det är så korkat att förbudet bara gäller hästar? Alla kan skada sig som fan. O tagtråd som sitter kvar i trasiga staket i skogen kan vilda djur fastna i. De har ju ingen som ser till de varje dag ens :/

2010-11-03 @ 22:06:37
URL: http://willspirit.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0