dagens ridpass!

idag så blev det lite motionering av kalle igen. igår fick han vila, kom så sent till stallet och han och bella trivdes så bra ute så ville inte ta in dom tidigare än nödvändigt :)

men idag blev det i alla fall tömkörning. vi var i lilla padocken för det var ganska varmt och då blir det så kvavt i ridhusen. och så tycker jag ändå bättre om underlagen på utebanorna!

kalle kändes i början ganska slö när jag gick med honom men sen när jag kopplade för tömmarna blev han pigg! han var inte jobbigt pigg utan helt enkelt arbetsvillig.

började med att flytta honom i öppna och sluta i skritten och han svarade jättefint, behövdes inga tydliga kommandon.

travade honom sedan i ett lite friskare tempo och växlade mellan fyrkantsspår och volter. bytte varv ofta och han var mjuk och väldigt följsam.

galopperade honom sedan på en stor volt och jobbade med att samla galoppen och öka den. här hade vi lite jobbigare för kalle blev lite för laddad och brallade iväg lite. men till slut så kunde vi få till det hyfsat.

därefter jobbade vi traven i ett mer samlat tempo. jag gick bakom och han travade samlat och vi gjorde fina slutor längs långsidorna. till och med öppnorna som brukar vara lite värre satt perfekt idag, jättekul! kalle trampade på och var så nöjd. han älskar ju verkligen att bli tömkörd!

avslutade med att trava honom i ett bra arbetstempo i lägre form och han var mjuk och avslappnad. och skrittade av honom 5 minuter på ridbanan och så de 10 minuterna hem :)



nu har jag och jim precis varit och pussat lite på kalle, hade ändå varit i stan så vi passade på att hälsa på honom!!

imorgon är det dressyrträning, läääängtar :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: emelie

Nej tyvärr så blev det inga foton :(

Jag hade varken mobilen eller kameran där :(

Visst är vädret underbart :D

2010-05-18 @ 20:17:33
URL: http://thelifebyemelie.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Sv; jag red idag :) KOmmer ett inlägg om det imorgon :)



Lycka till =)

2010-05-18 @ 20:49:26
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: jenny

härligt att det går så bra :D

2010-05-18 @ 20:55:01
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Matilda

Så söt han är =)



sv: Tack så mycket! Jag är nöjd =)

2010-05-18 @ 20:55:43
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har aldrig själv ridit för JO, har du? Han är verkligen jätteduktig tränare och förklarar så bra! =)

2010-05-18 @ 21:21:27
URL: http://ariette.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0