dagens ridpass!

nu är man hemkommen. ikväll blev det programridning inför dressyrtävlingen på söndag. brukar ju inte gilla att rida ett "tufft" pass efter tävling men fanns ju inte så mycket val eftersom jag tävlade igår och ska tävla på söndag... och vill inte traggla dressyr dagen innan :)

jag trodde kalle skulle vara seg och mör efter tävlingen igår men han var hur pigg som helst!! jag börjar nästan undra själv var han får all sin energi från ;)

jeanetta var i ridhuset när vi kom, hon red programmet lite medans jag värmde upp kalle. :) såg fint ut och hon fick till ett superfint avbrott från galopp till trav!

kalle var mjuk och fin men blev stundtals lite för låg. han var inte riktigt dressyr-arbetsvillig tyvärr. eller jo det var han men inte det där lilla extra som jag alltid vill ha! :) men det blev bättre mot slutet!

red ganska kort tid idag, tänkte att han kanske var mör fastän han inte visade det. red lite programdelar. den förvända galoppen satt perfekt, så det känns bra inför tävlingen! ryggningen funkade också, den brukar ibland strula. det som inte riktigt gick toppenbra var travvolterna då kalle blev lite hängande i handen.

red även igenom programmet en gång och det gick okej. skänkelvikningarna blev lite för mycket tvärning men när jag gjorde om dom så blev dom bra! jag måste se till att RIDA ordentligt!

skrittade sedan av kalle och sen fick han vandra runt själv i ridhuset medans jag tog bort hans högar han gjort därinne. helena red bella på utebanan så kalle ställde sig och spanade på dom. söt-kalle :)

tillbaka i stallet så fick kalle kvällsmat. jag passade på att fixa inför tävlingen eftersom det blir lite ont om tid imorgon. så nu är tränset och sadeln smörjd och även stövlarna :) och vita schabraket sitter redan på!

nu är det bara att TAGGA tävling!!!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

ja tiden går ju fort när man har roligt :D

2010-05-14 @ 23:49:13
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Karoline

Tack för dina peppande ord, nu börjar det kännas lite lättare med allt :)



Fasiken vad duktiga ni är, hoppningen gick ju kanon och det kommer nog dressyren också att göra :)



jag håller tummarna!

2010-05-15 @ 00:10:26
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: Julia

Haha ja precis :)



Ja men vad kul! Och grattis till 2a placeringen! :)



Nä det är riktigt tråkigt :/ Har lagt ut en annons om att sätta ut henne på foder, men än så länge är det bara 2 tjejer från södra sverige som hört av sig, trots att jag skrivit att hon ska stanna i norrbotten :s

2010-05-15 @ 00:33:47
URL: http://entin.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0