dagens ridpass!

idag är det regn och rusk i småland, men hellre lite regn än den stormen vi hade igår! dock är det ju guld värt med ridhus såna här dagar! :)

var i stallet på förmiddagen. tog ett lättare pass i lilla ridhuset. kalle var pigg och glad!

det var ett väldigt kravlöst pass, eftersom han vilat pga sårskadan. men det blev en del trav på fyrkantsspår och volter, serpentinbågar i trav. tog även lite galopp längs fyrkantsspåret i lätt sits. kalle frustade och var så nöjd så!

jobbade även lite sidvärts i skritten, och kalle svarade fint! :)

imorgon så tar vi ett liiiite tuffare pass tror jag allt :) såret läker så fint! hästarna är nu i sommarhagen och mumsar gräs ett par timmar.

vad gör ni idag?
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D FRÅGESTUND PÅ BLOGGEN

sv; tack :D Jo det var skit kallt. Min fötter va blåa efter åt (skojar inte) Men det var ändå mysigt och stundtals glömde man bort att man frös :)

2010-05-08 @ 13:12:57
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Frieda

Åh va skönt att ni är igång igen!!!!

Ridhus är guld värt, skulle inte klara mig utan det!

Jag är för kinkig för att rida ute när det är svinkallt, regnigt och blåsigt. Så då skulle Tryggve va avställd halva veckorna med det här skitvädret! Så thank god för ridhus! =)



Vi hoppar 60 och 70 imorrn igen, nu är det på utomhusbana, så det kan nog va lite stökigt... Han ska få komma ut på lite såna här grejer och bygga upp självförtroendet, sen startar vi lokala klasser till hösten... Får ta det i lagom takt. I höstas vågade ju varken jag eller Tryggve hoppa högre än 40 typ och nu hoppar vi 90 hemma, så det är bra! =)

2010-05-08 @ 14:27:35
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Torsteinanneli

Wonderful site. Please continue this great public service.

2011-05-31 @ 09:41:30
URL: http://torsteinanneli.blogbloc.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0