stackars häst, och SKÄMS HOVSTALLET!

EN AV DE FRÄMSTA Gamin, till höger på bilden, skulle köra Vi

läste detta på aftonbladet, att en av hovstallets hästar, gamin (den bruna hästen till höger på denna bilden) tvingades arbeta fastän att de VISSTE att han var halt. hästen spändes alltså för i ett 4-spann trots att man visste att han var halt.

en anonym anmälde det... och det blev en oanmäld kontroll. och mycket riktigt, hästen var halt men arbetade.

hästen gamin fick sedan förflyttas till en gård för rehabilitering av hältan. dock så bröt han tyvärr benet och avlivades :/

gamin var en av de främsta hästarna i hovstallet.

2005 var han med om en otäck olycka också, i samband med ett besök från lettland :( stackars häst, nu slipper han i alla fall lida mer! :/
Gamin var inblandad i en dramatisk olycka 2005.



information och bilder är lånade från aftonbladet.se
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

golden är min kompis hund och den svarta ägs av ett par jag känner. tjejen har fött upp min häst :) jag brukar vakta deras ena hund när de åker bort o så :)



usch att sånt händer! fy fan vad de borde skämmas! dessutom är du ju korkade mot sig själva eftersom att det är ekipage som syns!

2010-03-22 @ 19:40:40
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: jenny

Men usch då :S Stackare!

De va väl hovstallet som gjorde bort sig och avlivade fel häst också? En 4åring istället för en 20 +are tror jag att de va!

2010-03-22 @ 22:52:50
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: linnea

jo den svarta brukar ajg vakta ;)



usch ja, tur att någon anämlde :) synd bara att det slutade som det gjorde

2010-03-22 @ 23:36:39
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Sanna

Även de "finaste" folket kan vara idioter men det kan inget land inse :P

2010-03-23 @ 12:16:19
URL: http://ridtravartjejen.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0