dagens tema: PINSAMMA HÄNDELSER MED HÄST, DEL 3!

dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)

jag fortsätter med ännu en pinsam händelse. och ännu en gång är det islänningen som var inblandad. herregud vad mycket knas man var med om när man var yngre egentligen!

det var en dag och jag och en kompis var ute och red. jag på islandshästen och hon på sitt russ. vi var på väg hemåt och kom fram till elljusspåret. där hängde en stor tydlig skylt som sa "ridning förbjuden" men vi tänkte att: "äsch, vi kan väl gena här över ändå. det kommer säkert inte någon..."

sagt och gjort, vi tog elljusspåret och skrittade i kanten för att inte göra några spår. allt gick bra tills vi kommit ungefär halvvägs. då hörde vi hur det kom en man bakom oss. vi fick så klart PANIK och började fundera på alla möjliga saker som kunde hända om mannen kom i fatt oss! så vi satte av i full galopp för att inte gubben skulle komma i fatt och skälla ut oss, anmäla oss eller nåt ännu hemskare!

dock så blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss för mitt i vår vilda galopp så tappade russet en sko och medans han gjorde det så bockade han av min kompis :P 

det hela slutar alltså med att min kompis förgäves försöker få tag på sitt russ igen som så klart tyckte det var jättekul att busa runt och inte bli fångad. och gubben som kommer springandes med skon som vi tappat :P 

och jag, jag kunde inte hålla mig för skratt :D

:)
bloglovin

Tankar & Åsikter

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0