dagens ridpass!

hej kära bloggläsare :) hur har ni det? jag har precis slängt i mig en macka och lite pucko (va fan säger du?). gott det! kom nyligen från stallet, blev lite sent ikväll...men åkte ju inte ut där förrän vid kl.19 heller så :)

kalle och bella mådde fint idag med... började med att göra i ordning deras mat... är mkt mat att laga till två hästar hihi!

kalle fäller ju som en gnu så jag stod och masserade honom med en sån "masseringsskrapa" eller vad det heter och det blev en jäääääättehög med päls! men kalle tyckte det var helskönt! var en riktig "mysa-med-sin-häst-kväll" i stallet för vi var 3 st som stod och kliade och fällde hästar :) gillar det!

sedan gick jag och kalle bort till ridhuset, valde det stora idag! det blåste riktigt kallt när vi gick bort så kalle gick med nosen precis bakom mig för att få lite skydd från blåsten, så söt <3

i alla fall, ikväll blev det lite tömkörning. kalle var lite småtaggad för dels hoppade någon i lilla ridhuset och dels så var det 3 stycken som gick runt i stora ridhuset och bärde tillbaka bommar och mockade... dock var de ju inte därinne hela passet men när de var där så var kalle brallig... han älskar ju att visa sina trix för folk :P

när de väl hade gått ut och jag kunde köra lite ordentligt travjobb med kalle så gick det i alla fall bra! kalle var engagerad, som alltid, och travade på med ett härligt steg!! han var lite tjafsig i öppnorna i trav, tyvärr! men mot slutet gick det bättre. slutorna i trav gick kanon , som alltid!

galoppjobb blev det inget idag eftersom kalle hade visat lite tendenser till brall :)

imorgon har jag morgonen i stallet, så kalle får nog vila då. men på onsdag ska vi nog ta ett riktigt pass i ridhuset, antingen lite hoppning eller ett dressyrpass... kanske med våra nya lindor om det blir dressyr :D

ska försöka fota kalleman litegrann imorgon i alla fall, så länge får det bli en gammal bild på min fining :)



godnatt gullungar!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Maria

hej, tack det samma:) det är min häst, lille castor.. är det något speciellt du vill veta om honom?:) kram

2010-03-01 @ 23:18:32
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: Frieda

Roligt, ska ta tag i din utmaning imorgon! =)



Jag provred faktiskt bara Tryggve! Det liksom klickade första gången och hade jag inte fått köpa honom så hade jag nog inte köpt någon... För det bara blev så att jag hittade annonsen med honom. Va egentligen inte ute och letade häst. Lustigt hur livet ter sig ibland!



Naw, söt Kalle då! =)

2010-03-01 @ 23:44:13
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0