dagens ridpass!

hej gullungar :)

hur har ni det såhär på fredagskvällen? jag kom hem från kalle för en halvtimme sisådär. kunde lika gärna spendera kvällen i stallet, för jimsen jobbar :)

idag blev det ett ridpass i stora ridhuset. tänkte först byggt fram något hinder men det var en tjej som red dressyr där så tänkte att jag inte ville störa med att ha massa hinder o grejjer :P kalle var dock lika glad för det :)

började med att känna på honom i traven i båda varven. kände efter så han svarade både framåt och bakåt och att han var vändbar. han var förvånansvärt fin idag, trodde han skulle var omöjlig eftersom han vilade igår! så det gillade jag!

sen fick han galoppera igenom ordentligt, jag stod i lätt sits och verkligen gjorde så han galopperade igenom hela kroppen. det är nyttigt att samla, men minst lika nyttigt att kunna rida framåt!

sedan jobbade vi lite galoppombyten åt båda hållen. kalle var lite för busig dock, så det blev inte så många rena byten, mest massa bocksprång :P men vi fick till några fina i alla fall. börjar verkligen få kläm på dom nu!

sen avslutade jag med att rida lite skänkelvikningar från medellinjen till spåret åt båda hållen och de satt fint de också!

eftersom allt funkade så himla BRA idag så nöjde jag mig där, man ska ju sluta när det går som bäst. så travade av honom under lättridning på långa tyglar samtidigt som han ändå gick i form. duktiga fina kalleman!

det roliga var att den tjejen som red dressyr red på en vit ponny och jag kunde verkligen se direkt att jag kände igen ponnyn! för säkerhets skull frågade jag ryttaren och hon bekräftade det jag egentligen var säker på. det VAR glen! :) tänk att man kan känna igen sin kompis ponny som man inte sett på 8 år (!!). han var dock mycket mycket ljusare nu :)


hade ingen ny bild på kalle så tar en ur arkivet. kalle och hans förra kompis amigo!

sen när vi var tillbaka i stallet fick kalle kvällsmat och en ny spånbale, så hoppas han sover gott i natt :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Freddi

SV; haah, samma här! :D men jag måste säga att hon som gör galoppökningen och hamnar utanför rider som en jagvetintevad i själva ökningen! hon får skylle sig själv ;)

2010-03-12 @ 22:35:26
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: linnea

sv: aha ok :) trevliga östergötland ;) haha



jaa oftast är jag det. hehe rätt jobbigt om jag ska vara ärlig, men ganska nyttigt med. ibland har man för mkt att göra. men det händer att jag tar en promenad o "råkar" gå förbi Wille :P

2010-03-12 @ 22:38:38
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: jenny

SV: ja hon är jätte duktig :)

2010-03-12 @ 22:45:08
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Alina

Fin blogg! Kolla gärna in min! ;)

2010-03-13 @ 10:04:31
URL: http://alinafrolund.bogg.se
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

var det glen fiddich ? ååh han var ju lätt den snyggaste hästen på hela ridskolan :D

2010-03-13 @ 10:43:58
URL: http://s94356.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0