tips på anti-kli?

nu behöver jag lite tips från er alla söta läsare!! :)

kalle har börjat med att klia sönder sin svans otroligt mycket igen. han gjorde det i höstas också, men sen har det varit hyfsat lugnt. nu är det i alla fall dags. svansroten är ganska tuktad redan och huden där är liksom lite flagig/fnöskig. och jag vet inte vad som kan få honom att sluta klia!

jag ska börja med att tvätta svansen 2-3 gånger med hexoil-schampoo. men sen?

nån som har liknande problem? har ni nåt speciellt ni smörjer in?

bella har likadant i svansen och hon kliar ännu värre, suck :(

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frieda

Oh, jag har samma problem, men det slutar om jag gnider in svansroten med babyolja eller olivolja.

Olivoljan ska tydligen ha även en läkande effekt, medan babyoljan bara stoppar kliandet. Svansen blir lite flottig, men det är det fan värt, det syns ju inte, bara känns! =) Tvätta några gånger med hexocil du, sen kan du gå över på vanlig grönsåpa. Såpa kan du tvätta hela hästen med, hjälper även till att hålla mygg och flugor från hästarna. Lycka till!

Jag har glömt kameran varje dag till stallet, men idag är den med och det ska fotas nyfriserad Tryggve! =)

2010-06-04 @ 10:04:46
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Isabelle Carstensen

sv: Oj haha ;P Hur får ni vatten till hästarna då? ;)



För hon ska gå på sommarbete, vi har inte så bra gräs där vart jag står nu ;P

2010-06-04 @ 10:32:10
URL: http://carstensen.blogg.se/
Postat av: jenny

kolla så att det inte är ohyra med tanke på att båda kliar sig!

2010-06-05 @ 00:29:57
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0