när olyckan är framme...

... men man hade änglavakt!

fyfasen säger jag bara, det kunde ha gått RIKTIGT illa...

från tidningen ridsports hemsida :


Ponny genom taket på hästtrailer

En ponny for genom taket på hästtrailern vid en trafikolycka på riksväg 83 norr om Kilafors vid 14-tiden på måndagen.

När bilens förare hade kört om en cyklist började hästtransporten kränga över vägen och välte. Ponnyn ombord for ut genom taket men klarade sig undan med två små sår och ett lite svullet bakben skriver HelaHälsingland.

Distriktsveterinären, som undersökte ponnyn efter olyckan, gav den för säkerhets skull en stelkrampsspruta. Ponnyägaren fick även rådet att kontrollera utvecklingen av ponnyns svullna bakben.

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; haha nä :P De är så söta så jag måste lägga upp dem :P

2010-06-08 @ 12:55:55
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Fredrika Källström

Min Nico, han med frakturen, trasslade faktiskt in sig i taggtråd en gång, och gick omkull. Som tur var så hade vi precis transporterat honom så han hade full reseutrustning på och klarade sig med ett litet rivsår på mulen! Men vilken mardröm jag var, minns hur jag bara skrek när jag såg honom kämpa och sedan ramla!! :( Fast änglavakt hade han den gången, lillpållen! <3



SV; nej, usch. Vi hade väl kunnat ha kvar honom, men han älskade verkligen att hoppa och tävla. Så det kändes så fel att han skulle bli en bortglömd rufsponny i en hage, inte det liv han ville ha. Han var bäst och det visste han om! + att han fick ont i hoven när det blev hårt och inte kunde följa med som förut.



Haha, förstår det!! :D Känns kul att se dig i det ridhuset också, där har ju jag liksom ridit runt och dessutom hittat min älsklingshäst!! :D

2010-06-08 @ 12:59:48
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: My - bloggen om dressyr

sv: då det inte finns ngn häst för mig att rida, både de hästarn jag brukar tävla går nere på bete :) Är för str för de andra...



nej, det är en väldigt speciell dam som är ganska svår riden och känslig i munnen, därav slår hon m huvudet! :)

2010-06-08 @ 13:16:52
URL: http://oonthebit.blogg.se/
Postat av: Rebecca

sv; Okej tack så mkt :D.

Sunny är 2 år den 2 juli :D

2010-06-08 @ 14:14:02
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

det hade de definitivt haft ;)



usch, läskigt!

2010-06-08 @ 14:31:39
URL: http://catago.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0