dagens tema: PINSAMMA HÄNDELSER MED HÄST, DEL 5!

dagens tema handlar om att jag tar upp ett tema som jag tycker är intressant. skriver mina åsikter om det och vill samtidigt ha ERA åsikter och erfarenheter! jag berättar om det jag upplevt och vill gärna höra vad ni varit med om också! :)

då kör vi vidare på ännu en pinsam händelse... denna inträffade när jag var ungefär 14-15 år och under tiden jag hade min lilla islänning tvistur!

lilla tvistur :)


jag och en kompis som heter fanny var ute och red i skogen, jag på min islänning och hon på sitt gotlandsruss. plötsligt kom vi på att vi skulle bada med hästarna. badplatsen som ligger i närheten av där vi red är totalt förbjuden för hästar, året runt, dygnet runt. men vi tänkte att vi skulle försöka ändå, det var ju ändå inte full badsäsong, det var i maj månad.

sagt och gjort, vi red ner till badplatsen, försiktigt och för att undvika att träffa på några. det går en motionsslinga längs med badplatsen med mååååånga motionärer (som också är strängt förbjuden att rida på) men vi lyckades tajma in så vi inte träffade på någon.

väl nere på stranden så skulle vi ju då ner i vattnet. min kompis gick först med sitt russ men han ville verkligen inte ner i vattnet. han backade och hoppade och studsade, och hon skänklade och försökte mana på honom ner i vattnet. vi försökte och försökte i ungefär 20 minuter och till slut så var det lilla russet så uppstressat att han BAJSADE på stranden.

givetvis fick vi ju panik då i och med att det var STRÄNGT förbjudet att rida där, så vi satte av hemåt i full galopp. vi hade dock inte lika mycket tur med att inte stöta på folk denna gången så vi fick styra rakt ut i skogen och gömma oss bland granarna när några motionärer passerade.

när hästarna var inställda i stallen igen så tog vi varsin grep och cyklade ner till badplatsen. och så fick vi helt enkelt mocka bort högen fort som attan och kasta in den i skogen! lyckligtvis så stötte vi inte på någon medans vi mockade bort, men vi träffade på en del när vi cyklade tillbaka med våra grepar, och de måste verkligen ha undrat vad vi höll på med :)

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: jenny

SV: Hon tvärnitar, skänklar man på henne så kastar hon sig runt eller börjar små stegra...Till slut så ger hon sig och går åt rätt håll igen :)

2010-06-22 @ 22:49:10
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Haha ja ibland lyckas man med sina bravader med hästarna! Själv har jag lyckats med bedriften att inför hela stallets inhyrda plus deras föräldrar att hänga under magen när jag skulle kravla upp på ardennerstoet jag lånade en period. Pinsammast var att stolen gått sönder, så tillsammans med mig under magen dinglar också en stol på mitt ben!

2010-06-23 @ 15:16:22
URL: http://kjarni.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0