dagens ridpass!

det här med att hästarna blir dästa och sega på sommaren när de går på bete, stämmer inte in på kalle i alla fall! :P han var hel-taggad idag!

vi red ett pass på stora utebanan. solen stekte på rätt bra ikväll med men det fläktade lite i alla fall. fokus idag låg på att rida igenom honom och känna att våra "säkra kort" var säkra :P

i uppvärmningen var han något stel i början men jag red mycket svängar och böjar och red honom felställd tills han lossnade.

galoppen var riktigt fin idag, jättehärligt! jobbade i galoppen vårt säkra kort 1: den förvända galoppen. och den var precis lika säker som innan, jättekul! :)

i travarbetet jobbade vi med skolorna, mycket skänkelvikningar längs diagonalen och även lite slutor på samma sätt. och de satt riktigt bra de med, så skönt att vi har våra säkra kort så vi kan lägga dom åt sidan och jobba på andra, svårare saker! :)

kalle skötte sig utmärkt och gick riktigt bra! hade inte ens sporrar på som jag kan behöva för att få de perfekta skolorna så jag kan ge finare hjälper :)



FINASTE KALLEMAN <3 (bilden från vår förra dressyrträning)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Mikaela

Åh, så snygg häst!

2010-07-02 @ 22:42:41
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0