dagens ridpass!

i förmiddags blev det en runda i skogen med jeanetta och citrin. trodde kalle skulle vara seg och trött efter gårdagens träning, han låg dessutom och sov strax innan jag hämtade in honom från hagen. men icke!


bella & kalle i hagen i morse... söta!


kalle skrittade på i rask takt och citrin var lite sommartrött så vi fick försöka hålla ett lagom tempo!

i början av rundan skulle vi passera 3 skogshuggare som höll på och gjorde nått precis på grusvägen vi red. och de hade en bil stående där med. tog ett tag innan jag fick förbi kalle, han tyckte det var helkonstigt. de hade ju massa konstiga saker och mojänger och handskar som låg över vägen överallt! :)

vi tog en runda på ungefär 1 timme och en kvart. blev mycket skritt, en del trav och ganska mycket galopp med. i galoppen var kalle sjövild. han bockade uppför en backe och sprang med huvudet i vädret och skulle helt enkelt förbi citrin :P men jag kämpade på så han inte skulle bränna förbi :)

tillbaks i stallet fick han lite mat och så släppte jag upp han och bella i sommarhagen.

imorgon blir det en aktiv förmiddag i stallet. ska rida kalle senast kl.8 och sen rida biggan ca 9:30. måste åka från stallet senast 11. puuuuh! :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: linnea

mm jobbigt att ha häst ibland! det är klart att det skulle kunna vara Kalle, men man kan ju fan inte räkna med det. men hästar är ju alltid hästar. det är ingens fel oavsett :P

2010-06-17 @ 14:59:15
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: Sara Jansson

sv; Ja jätte :( hoppas jag också!

2010-06-17 @ 18:25:25
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Lovisa

sv; vad kul att du läste! hehe :D hihi, ja det var frun på gården (som ska ev ska ha pi som dressyrhäst) som kom på det, hon är en slags matematiker:D Så man kan kalla henne 3,14 om man vill också hihi :) Ska göras!!

2010-06-17 @ 21:05:17
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Linn

De va jätte mysigt :) Fast inte lika roligt när han la sig ner :P

2010-06-18 @ 09:57:22
URL: http://longleggs.blogg.se/
Postat av: Tokiga Pandan

Dem sär skoghuggarna ska man inte lita på!! ;)



Sv: Visst är det skönt att ha honom för sig själv, men det är ändå rätt mysigt att stå och borsta tillsammans ibland.. Fast det som är bra med att vara själv är ju att man själv får bestämma hur det hela ska gå till! ;) (Både jag och min syster är ganska envisa, så det brukar kunna bli ganska tjafsigt. Men är jag som bestämmer över honom i slutändan!!) Skönt att ha nån som kan ta hand om honom åt dig! :)

2010-06-18 @ 11:17:48
URL: http://tokigapandan.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0