dagens ridpass!

idag är det regn i massor här i växjö! så tråkigt. men glad att vi har ridhus såna här dagar <3

blev ett dressyrpass i stora ridhuset. var ett tag sen jag red dressyr nu, så det kändes extra kul! vi har mest bara busat i skogen senaste veckan :)

kalle tyckte ridhuset var helfarligt så han gick runt och blåste och fnös när jag skrittade fram haha!. tokhästen...

började med att jobba lite öppnor och slutor i skritten för att mjuka upp honom. han lyssnade bra, nästan lite för bra ibland!

traven värmde jag upp på serpentiner, volter, längs fyrkanten. kalle tyckte det var helkul att äntligen få jobba lite!

galoppen jobbade jag lite lätt på fyrkantspår och volter. gjorde även ett enkelt byte åt varje håll och det funkade bra!

traven jobbade jag sedan lite lätt med öppna längs långsidan, 10-metersvolter lite här och var, avbrott och igångsättningar. red också upp en gång på medellinjen och gjorde halt i mitten. funkade fint!


kalle och jag, ljungby april 2010


som avslutning red jag några diagonaler mellantrav. i början så bara sprang kalle iväg så jag fick stanna och börja om! men sen fick vi till hyfsade längningar.

det var inget jättekrävande pass eftersom vi mest lullat i skogen men kalle var riktigt fin och arbetsvillig! härligt... :)

imorgon blir det nog ett till dressyrpass och då jobbar vi nog lite på riktiga byten och så skolorna.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: jenny

åh gött med ridhus!

2010-06-09 @ 19:24:14
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Frieda

Haha, när jag läser om Kalle så är det verkligen härlig känsla i hjärtat varenda gång! Han är så lik Tryggve i sättet att vara, lite halvknasig och alldeles bedårande! =)



Zinkpasta finns på apoteket! =)

2010-06-10 @ 11:08:43
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0