bildbomb på kalle från idag!

idag hoppade jag med kallebusen på stora utebanan! hade först tänkt göra som en annan bloggare och filma under tiden jag hoppade men jag la ganska snabbt ner den planen för kalle var waaaay too laddad :D

småhoppade lite bara, ett kryss och ett räcke och en oxer! oxern gick jättebra, känns helt tryggt att hoppa oxer nu från bådas sida, så svackan från i höstas verkar vara helt löst nu! :) var iofs bara upp till 70cm men ändå :)

här kommer lite bilder på kallebusen från idag efter vi hade hoppat färdigt, svettig och fin! och sen också bilder från när vi släppte upp kalle och bella till sommarhagen ikväll, första natten de går där i natt, de har ju gått ute dygnet runt i 1,5 månad ungefär men nattetid i vinterhagen! så detta är premiärnatten :) får se hur trötta de är imorgon ;)



och såhär tjock är kalle än så länge :) fina kallebus!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frieda

Fiiiiina Kalle! <3

2010-06-24 @ 23:58:22
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Johanna

sv: jag har haft han sen hösten 2009. tyvärr är han inte min.. bara min foder ponny :/ :D



härliga bilder :D

2010-06-25 @ 00:31:41
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: hanna :)

Vad fin häst :)

jag har oxå ett sånt träns (bild 1,2,3 &4) :D

2010-06-25 @ 00:52:39
URL: http://hannabresellss.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Han fick en spark mellan benen, där grabbar så gärna inte vill ha sparkar, så vi var tyvär tvungna att ta bort honom, då han inte skulle behöva lida.

Jo han har haft ett långt bra liv utan tidigare skador <3

2010-06-25 @ 09:17:00
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: ja det hoppas jag med verkligen...



Här har du en liten historia om hur han är och så som jag svarade till en annan. Om du vill/orkar kan du ju läsa igenom.. :)

"Det konstiga är att det är något som bara blivit värre, sakta men säkert, det senaste halvåret. Om man jämför honom nu med hur han var för ett år sedan så är det inte samma häst ridmässigt. Han kan mer, visst, men han är 700 gånger så stressad. Tror faktiskt inte att han kan ha ont heller då han blir som en annan häst så fort han får rejsa gärnet (vilket är det han vill mest hela tiden, när han fått sprungit vill han bara springa mer. Hela tiden samma visa...)



Tror att det kan bero på att han inte varit igång såhär konditionsmässigt sedan han gick på travet. Där var det väldigt mycket stress hela tiden så på något sätt funderar jag på om det kan ha ett sammanhang. Han vill nu bara springa hela tiden, speciellt när vi rider med andra hästar och kickar åt dem om de försöker komma om. Studsar hit och dit om han inte får springa. Släpper man honom helt så skenar han snart och det är inte förrän då han slappnar av/har spetsade öron! Det är inget problem i hantering med andra hästar utan bara vid ridning. Han fick en nervskada när han var tre och sedan dess blev han aldrig sig själv helt igen. Detta gör att han är lite trögare än andra hästar. Kan uppfattas som något blåst helt enkelt. Han är som ett litet barn som hela tiden behöver upprepning, men vid saker som han gjorde innan han blev tre (hantering, lastning, skoning m.m.) är han en klippa! Som sagt en väldigt speciell häst som jag nog tror trivs bäst med att bara gå i hage och skrota/komma ut någon gång ibland. Tror inte hans psyke klarar att vara fullt igång och någon tävlingshäst blir han definitivt aldrig. Om han hade varit min hade jag verkligen gjort allt för att han skulle må bra men nu går ju inte det och det är bäst att han åker hem. Har varken tid eller pengar att ha en till häst som bara "går där". Dessutom är det ju rida/träna som jag vill göra..."



Himla fina bilder! :D

2010-06-25 @ 11:36:28
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Kristin - Westernbloggen

Fiiiin Kalle! :) Vad kul att han heter Kalle förresten! Jag har nyss fått en underbar medryttarhäst som heter likadant :)

2010-06-25 @ 17:46:08
URL: http://westernbloggen.se
Postat av: jenny

vilka härliga bilder :)

2010-06-26 @ 13:51:46
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Fina bilder =) Varför rider du biggan så mycket?:)

2010-06-28 @ 20:55:44
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Tokiga Pandan

Vilken snygging! ;)

2010-06-30 @ 16:18:09
URL: http://tokigapandan.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0