stallet nästa!

god morgon på er, nu ska jag alldeles strax köra till stallet. tänkte faktiskt ta ett dressyrpass med kallebus idag. :) var flera veckor sedan nu, men nu tänkte jag ta upp dressyren igen. roligt, roligt! soom jag längtat, haha!

efter ridningen ska jag ringa tjejen som har det andra stallet och se om det finns möjlighet att släppa in kalle där idag! jag är inte den som inte förstår att det är massa tjaffs i hagar när det kommer en ny. men om hästen springer sig svettig över hela kroppen så tycker jag inte det är okej längre. det är ju en tight flock med! :) och klart att det är såhär det är när rangen ska göras upp, men som sagt. jag drar en gräns.

för något/några år sedan bildade vi en flock inför sommaren. och det var precis samma mönster där; kalle fick inte dricka, sprang sig svettig. och detta blev aldrig bättre. så vi fick dela på dom! så jag känner liksom igen mönstret...

tråkigt dock, för det kändes så mysigt att ha honom i en stooor flock, och smidigt med med tanke på läget! men jag väljer att sära på kalle och flocken nu i stället. jag har gett det 3-4 dagar, kanske kan tyckas lite. men jag har beslutat mig :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frieda

Tryggve anpassade sig till sin flock. Men han mår allra bäst när de bara går två i hagen, så nu går han så och ska göra det i fortsättningen. Skönt!

Alla hästar är olika, vissa trivs i flock, andra inte. Hur mår Kalle nu?

2010-07-23 @ 11:38:35
URL: http://gaaaalet.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0