smakat på ridhusbotten!

håhåjaja!

idag har jag motionerat 1 st kalle och 1 st biggan!

kalle tog jag en skrittrunda barbacka på ungefär 40 minuter, var riktigt härligt och inte så himla varmt heller, red honom kl.8 tyP!! :) och kalle höll sig faktiskt i skinnet, han studsade inte en enda gång!! mot slutet ville han börja trava men han höll sig ändå. duktiga hästen! och jag hade inte ens mitt fegsnöre på honom (stigläder runt halsen). dock var jag näääära att ramla av när jag höll på att hoppa upp för kalle gick iväg när jag hade ena benet över ryggen och andra benet kvar på stegen :P

när kalle var motionerad så var det biggans tur! tänkte att hon borde va trött och foglig dels på grund av värmen och dels för att oleg skulle rida henne igår. hon va lugn och så när jag gick bort till ridhuset, gick så snällt bakom. och lugn när jag skrittade henne för hand därinne. lugn när jag hade hoppat upp och skrittade ett par varv. sedan blev hon knäpp! hon var spänd och jag fick liksom ingen kontakt med henne :S så jag flög till slut av när hon snurrade runt på bakbenen! biggans ägare hade ju också varnat mig för dessa tillfällen, men jag var inte riktigt bra på att läsa av när jag inte fick kontakt. ägaren brukar bara hoppa av och sluta då och longera typ istället men jag hann ju flyga av först :P 

kunde nääästan hålla kvar biggan hela tiden, men hon stod som ett ljus när jag låg i backen. så jag longerade henne istället så hon fick springa av sig och energin fanns det riktigt gott om! så när hon hade lugnat sig så gick vi hem igen, var inte sugen på att hoppa upp igen.

får hoppas det går bättre imorgon! :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; haha det är jag menar är att alla hästar avsett ras ser ut som hästar :) Jag kollade inte på rasen när jag köpte dem, jag fastnade för deras personlighet. Sen att de råkar vara varmblod struntar jag i :) Jag går inte efter rasen, men den trejde hästen jag köper har jag en känsla av att det blir ett varmblod ;) Så jo jag gillar varmblod.

2010-07-02 @ 17:26:37
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: jo det tror jag med :) Ja, det är nog inget problem att lära honom. Tycker det är så häftigt bara! Så fort man säger galopp tar han galoppfattning, utan att öka eller tveka det minsta. Det går på en hundradels sekund liksom. Tycker det är häftigt att det sitter i så när det är så mycket annat (t.ex. ptroo m.m.) som han inte fattar alls för röstkommando :)



Usch, hoppas att du inte slog dig! :o

2010-07-02 @ 18:06:49
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Lilleman är 13år :) Kom på när du skrev frågan att jag inte skrivit någon ordentlig presentation om varken honom eller Curage :P haha. Tuckan har jag ju skrivit om en del.. Meeen, kommer presentationer över dem någondag snart .)



Du slog dig inte va?!

2010-07-02 @ 19:16:36
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0