nödiga tjejer och dressyrpass!

idag så red jeanetta och jag bort till anläggningen för lite dressyrande. det var inte så mycket flugor på vägen dit, skönt! men vaarmt hann det bli! när vi började jogga igång på utebanan så kände båda två att vi inte kunde koncentrera oss för vi var så kissnödiga! så vi fick avbryta för att gå på toaletten båda två, haha! sen var det lättare att jobba.

fokus idag för mig och kalle, och även för jeanetta och citrin faktiskt, var avbrott och igångsättningar mellan trav och galopp! vi har problem med att få fina avbrott till trav, kalle vill gärna samla för mycket och det blir liksom inget avbrott, istället känns det som att man får hela hästen i handen för han liksom bara ramlar ihop typ haha! så vi kämpade och kämpade på avbrott och nya fattningar. det är ju många såna avbrott i LB:3 så vi övade på de linjerna!

i travarbetet sedan så jobbade jag lite volter, ett par diagonaler och en uppridning med halt vid X. jag jobbade inte på några skolor idag, utan mer på en LB-nivå.

när vi skulle rida hemåt var det massor av flugor och bromsar , säkert för hästarna var lite varma och småsvettiga!

imorgon blir det en uteritt, sedan ska vi till börjes för lite shopping !! inte för att jag behöver nåt men är ju alltid kul att kika... och säkert nåt som slinker med ;)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Mela

Sv; Jo vi har två stugor, en vid en sjö i västerbottens inland och en vid en sjö i Padjelanta nationalpark. :)

2010-07-27 @ 15:08:52
URL: http://melasandstrom.blogg.se/
Postat av: sussi

du kan väl höra av dig ang sönd när du vet mer om tid å så =)

tyckte du fick till några fina avbrott, å flera fina fattn =)

2010-07-27 @ 17:14:16
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: sussi

hmm.. tack =)

han va rätt trevlig men hade mkt trix för sig :P

blir lite ofokuserad på utebanan.. båda 2 tror ja.. haha...

som sagt hör av dig när du vet mer =)

2010-07-27 @ 17:20:36
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Emelie

sv: ja men precis =) jag tror också att det är otroligt nyttigt för dom att varva mellan uteritt och ridbanan =) Om inget annat så får de nog upp livsglädjen mer av uteritterna =)

2010-07-27 @ 20:48:12
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Haha, men de är ganska söta när de tramsar ändå. :D

2010-07-27 @ 22:22:03
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0