lite bromsar och anmälan gällande taggtråd!

idag på morgonen var jag och sussi ute på en mysig skrittrunda. och vet ni, det var faktiskt inte så mycket bromsar idag. jag fick bara slå ihjäl 1-2 stycken! det är skillnad mot när jag brukar få slå ihjäl minst 15 st på en ridtur!! :)

snart ska jag ringa lite samtal och kolla lite beten här i krokarna.

igår när jag var ute och cyklade där jag bor så såg jag en ensam häst i en hage med taggtrådsstängsel. så nu kommer jag skicka iväg en anmälan om det! taggtrådsstängsel är ju inte tillåtet för hästar som ni säkert vet!! och jag vill inte att denna häst heller ska skadas...

hur gör NI när ni ser hästar i hagar med taggtråd? ignorerar ni? eller anmäler ni?
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Lovisa

sv; åh tack så mycket!! :D:D



svar på frågan i inlägget:



jag brukar inte se så mycket hästar som går runt taggtråd men jag tror faktiskt inte att jag skulle dra igång och anmäla i första taget. Jag vet hur jobbigt det kan vara att dra igång bråk om saker innan man vet anledning, dock hade jag kanske sagt till om jag såg att hästen hade skadats av det. Jag reagerar minst lika mycket på om en häst går själv som om den har taggtråd.

2010-07-19 @ 15:04:00
URL: http://puissance.blogg.se/
Postat av: Angelica

Sv: tyvärr är det nackdelen med det medlet.. :/



Tack! :) Visst var de alldeles för söta? Var så sugen på att ta med mig en hem som handhäst.. ;)



Angående taggtråd så har jag som tur är inte stött på det mer några få gånger men de gånger jag har sett det har jag (eller en vän som varit med) anmält det. Jag tänker inte så långt om eventuell bakgrund till taggtråden utan jag är så kortsint att jag anmäler och sen får de ta det därifrån helt enkelt.

2010-07-19 @ 19:07:47
URL: http://dotthei.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

så har våra grannar med.. en häst med taggtråd runt om, dock har det vanlig tråd en bit innanför så hästen ska kunna gå där... Men det är fortfarande taggtråd och den går själv...

Vem är puckot som kom på taggtråd egentligen?



sv; tack så mycket =) Det var KALLT, mina fötter var blå/vita :P

2010-07-20 @ 11:30:21
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Emeli

Jag anmäler!

Skulle typ dö om jag fick reda på att hästarna skadats sig på taggtråden också hade jag kunnat förhindra det genom en enkel anmälan.

Har sett vad taggtråd kan göra, fy satan.

2010-07-20 @ 16:57:08
URL: http://solitarymoment.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag hade anmält, men frågan är vart ska man vända sig? Vore bra att veta :)

2011-04-20 @ 10:12:30
URL: http://barefootangel.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0