en lycklig kalle!

idag så blev kalle glaaad igen. igår hade vi ju planerat hoppa men då var det ridläger på stora utebanan så vi jobbade lite byten på lilla utebanan istället. och kalle blev så besviken av att inte få hoppa...

men idaaag fick han det! vi använde oss av hindren som stod framme och hoppade lite småskutt, på max 70cm. mest runt 40-50! :) som lite gymnastikhoppning liksom!

i uppvärmningen var kalle lagom pigg, inte sådär supertaggad liksom. och vi värmde upp och kände så gas, broms och styrning funkade. började sedan hoppa fram i trav på ett kryss. första språnget gick lugnt och sakta. sedan kom ju kalle på att han skulle få hoppa och då lades andra växlen i och han taggade massor. taktade hela tiden i skritten, sötbollen!

vi hoppade hindren lite åt olika håll och olika svängar. kalle var med på noterna och jag kände mig riktigt nöjd med taxeringen idag, jag brukar ha väldiga problem med det. men idag kom vi rätt alla gånger, förutom en gång när vi kom lite halvknasigt.

hoppade mycket på en linje där man börjar hoppa kryss i mitten och sedan beroende på vilken galopp han landa i så valde jag höger eller vänster och hoppade ett räcke. :)



avslutade med att hoppa liten bana med alla hindren, och kalle var såååå lycklig! :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Johanna

den övningen ska jag testa ! ;D



sv: haha, han var inte så taggad inne på banan x) mest spänd! :P



men bilderna kommer idag :D

2010-07-01 @ 13:33:06
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: sussi

haha.. ja han såg verkligen taggad å lycklig ut...

mysigt...

går d i sommar hagen dygnet runt nu

2010-07-01 @ 16:50:10
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

2010-07-01 @ 18:53:13
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma- en glimt av mitt hästliv :D

sv; jo det är sant men det är lågt (tycker jag) att göra så, hon har många bevakare på bilddagboken och att skriva så sårar många.



Men skulle man slakta alla hästar för att de inte kan gå till os så skulle det inte finnas många kvar...

Och på henne låter det som om hon kommer en dyr häst för att klättra i klasserna och inte för att ha kul...



För några år sedan hörde jag en häst som hade gått i världscupen i hoppning (?) och hästen i sig var ca 155cm hög tror jag och korsad mellan Travare och Galoppör.

Alla som har fördomar om travare och galoppörer fick nog lite ont när de såg dena häst . Alla de som tycker de är så himmla okapabla inom allt utom de de är avlade för haha

Och många bra hästar har lite travare i sej, många världsryttare tycker det är bra att få in travare i hoppblodet då det har en posetivt verkan.



http://www.youtube.com/watch?v=bJ5G49bYMT0

2010-07-01 @ 18:54:58
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0