pulsa i djupsnö och sparkad av en häst

idag är det verkligen inte min dag!! :( jag skulle ju åka buss till stallet idag. först var jag försenad så jag fick springa hela vägen till busshållsplatsen. suck ,jag är en sån tidsoptimist!! sedan hoppade jag av en hållplats för tidigt och så tänkte jag; får man gå på vägen? nej det får man nog inte... så jag valde att gå på en liten stig vi brukar rida på vid sommarhagarna. VERKLIGEN ETT DÅLIGT VAL! snö upp över knäna började jag pulsa, var ungefär 500meter jag fick pulsa. var helt färdig sen haha :P jag tänkte ju inte på att snön där var djuuuup eftersom vi inte ridit där på länge :P

väl framme i stallet så hade såklart mina skor läckt in :( och hästarna var vilda. utom kalle och bella som åt sitt hösilage i hagen idag :)

när jag skulle ta biggan så var hon heeeeelvild. sprang fram och tillbaka. gick in för att sätta på henne grimman och hon stod lugnt men som från ingenstans fick hon nått ryck och STEGRADE mot mig så jag fick ena framhoven på handen. chockad blev jag! som tur var snuddade hon bara, men ändå. otursdag idag :(

när hästarna var inne, kalles box mockad, även kalle o bella intagna och all kalles mat fixad så pysslade jag med kallebus. han var så kelig idag, så stod och kliade honom en låååång stund

blev ridhuset för lite longering idag, för att han skulle få ett lätt jobb efter träningen igår. kalle tyckte dock inte alls att vi skulle ta det lugnt så han brallade och bockade och hade sig :P min tokhäst <3

sedan hade jag kvällsfodringen också :) och jim kom med 2 spånbalar till kalle, gulligt :) slapp åka bussen hem också, då hade jag säkert ändå glömt hoppa av haha :P jag får nog öva på att åka buss lite :D

och vet ni. 06:22 imorgon tar jag tåget mot GÖTEBORG HORSE SHOW :D :D :D
bloglovin

Tankar & Åsikter

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0