morgonmys med kalle - lite bilder med!

god morgon folkisar!
klockan är 10 på lördagsmorgonen och jag har redan hunnit med en del.

dagen började med att jag körde till stallet vid 7 i morse. hästarna var hungriga som vanligt. kalle stod och vevade med sitt ben, med huvudet åt fel håll, som vanligt. och kalle var förstås den som gnäggade först, som vanligt! allt var helt enkelt som vanligt :D

jag var där före morgonfordraren, så jag gav alla hästarna mat. sen släppte jag ut kallebus och bellan, kånkade ut vatten till dom och la ut deras höpåsar. därefter satte jag igång med städning och matlagning till kalle och bella. gick riktigt snabbt och smidigt idag!

igår fick vi också en KRATTA till stallet. som jag saknat det... jag kan ju stå och fixa med en kratta i evigheter för att få boxen perfekt hahah:P så nu är kalles box rak-krattad och fin :P

innan jag skulle köra hem så var jag i hagen hos kalle och bella. övade lite trickträning med kalle, han var väldigt ambitiös idag! :D sötsötsöt. bella ville också vara med på ett hörn, hon märkte ju att kalle fick gotte :)


kalleman idag... så söt såå min stora häst!


tungan sticker fram, det är ju mums när man får godis!


finaste kalleman tuggar och tuggar


kalle kalle, du vackra varelse...

nu har jag varit hemma en liten timme. har hunnit med att äta frukost och ska nu hoppa in i duschen! sen blir det att sooooooola.

och vet ni, vi ska äta grillat idag. gott va? :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Frieda

Ohh, du va mig en ambitiös en! =) Jag har allt mitt kvar, tänkte pallra mig iväg om en stund. Ska hoppa lite idag med mr T.

Haha, ja, om du inte är nöjd med våffeläcket kan du klaga hos mig, det går bra! =)

Hööks har 20% på täcken, så jag betalade 239 kr för täcket, tycker inte jag är så farligt! =)

2010-02-06 @ 10:48:59
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Frieda

Kalle gör sig bra på foton förresten!

Ursöt!

2010-02-06 @ 10:49:45
URL: http://gaaaalet.blogg.se/
Postat av: Warnmark -bloggen för dig & din häst

Sv; Haha det är ju så xD

2010-02-06 @ 10:58:22
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

sidan är gratis och jag spelar med låtsaspengar =) det kostar inte att spela med riktiga heller, men man kan ju förlora det man vunnit förstås :P

2010-02-06 @ 11:25:21
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Elinore

jätte fin blogg :D

2010-02-07 @ 09:46:50
URL: http://etraningsdagbok.blogg..se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0