dags att prova ny sadel igen... :)

jahapp, jag är ju då ute i sadeldjungeln igen. suck, är sååå trött på sadlar vid det här laget :P
men NU är ju i alla fall rätt tid för mig att hitta sadel för kalle är ordentligt musklad och är "som han ska vara" ... förra sadeln köpte jag ju innan han hunnit muskla tillbaka sig efter tappet 2008. så den har han ju så klart växt ur :/

så om nån är intresserad så säljer jag en olympic jessica dressyrsadel 17" sits och bomvidd 31, svart :) pris kan vi diskutera :D

provade ju en albion legend förra veckan, och ska rida i den igen på onsdag. men idag ska jag prova en passier-sadel. vet inte riktigt vilken modell, bara att det är en dressyrsadel och att den är brun! får se vad kalle tycker om den... om den ligger så pass bra att jag ens kan rida i den, det vet man ju inte :o)

vad har ni för sadel/sadlar? :) vad gillar ni för typer? stora/små stöd? djupa/flata sitsar? svart/brun/annan färg?? :) in med era åsikter!!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Karoline - Vinn ett strasspannband

Hoppas att du hittar en sadel snart, jobbigt!!

2010-02-19 @ 09:19:56
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Jenny

Hej,



Jag är också sjukt sugen på ett sånt täcke.

Lille Loke blev sparkad i hagen strax innan nyår och sparken tog så pass illa att piphasbursan på vänster bakhas gick sönder och han fick benflisor i den som fick opereras bort.

Nu är han dock på bättringsvägen och har fått börja gå ut halva dagar i hage. :)

2010-02-19 @ 12:37:02
URL: http://lilatiger.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Usch jag hatar verkligen det där med sadlar :P



Jag har en KenTaur Medea (eller ja jag är inte 100% säker eftersom jag köpte med den när jag köpte hästen men jag har kollat runt lite och det verkar logiskt att det är en medea) som dressyrsadel. ÄLSKAR den :P ganska vanlig egentligen, med relativt djupt säte med ganska normala/små knästöd och svart.



I hoppningen har jag faktiskt en annan KenTaur :P en Poseidon som vi köpte helt ny för att par månader sedan som jag också verkligen älskar :P även den är svart.



På Caga tittade jag inte ens på brúna sadlar för jag tycker hon är mycket snyggare i svart eftersom hon fortfarande är ganska grå/svart på benen och i manen osv. Och jag brukar föredra svart på alla dressyrsadlar men jag tycker egentligen det beror på hästens färd, vad den passar i osv. Min nästa dressyrsadel kommer nog ha lite större knästöd för det gillar jag. men just nu trivs jag väldigt bra i den jag har så jag kommer nog inte byta än på ett tag :)

2010-02-20 @ 16:32:49
URL: http://mikaelaandersson.blogg.se/
Postat av: Emily

oh. tycker om jessican, satt bra i den när jag provade en på min förra häst.

Nu vet jag dock inte riktigt än vad jag har för vidd eller annat på min nya för inte hunnit så långt än. ^^ Kanske Möjligt intresserad om du har den kvar.

2010-02-23 @ 13:28:30
URL: http://emiiily.blogspot.com

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0