dagens tema: MIN FÖRSTA TÄVLING!

jag gillar att vara nostalgisk och nu föll lotten på er första tävling. minns ni den? gick det bra eller dåligt? :D

jag minns min första tävling jätteväl. jag hade ridit ungefär 1 år på ridskolan och var medryttare på en shetlandsponny. i stallet stod även en föredetta travare. och vi brukade rida ihop med en tjej med ett gotlandsruss. plötsligt kom vi på idén att anordna en tävling! och så blev det. vi förberedde i säkert en månads tid. vi fixade hinderstöd, målade bommar (som var björkar som vi skalat av barken på) och bestämde vad vi skulle ha för klasser.

Klasserna var:
Lätt hoppning  (typ max 40cm)
Svår hoppning (typ max 70cm)
Trav (för att ägaren till travhästen ville det...)

när dagen kom så hade vi alla klätt oss i våra finaste ridkläder. jag hade en rutig skjorta, tjejen med travhäst hade en vit skjorta. haha. vi hade till och med en DOMARE i form av travhästägarens farmor.

vi var hela 4 deltagare. jag och en till på shettisen, tjejen på travaren och så tjejen med russet. travklassen vanns av tjejen med den föredetta travaren. det gick ut på att trava rakt fram en viss sträcka fortast, som en kapplöpning helt enkelt.


lessy, shetlandsponnyn :)

i lätta hoppningen startade jag och den andra tjejen på shettisen. jag vann klassen trots 2 stopp på första hindret :) första hindret hade nämligen höbalar som hinderstöd som lillhästen hellre ville äta på :P

min första lite mer riktiga tävling var en blåbärshoppning. jag red en ponny som hette madonna. jag hade aldrig ridit den ponnyn innan men skulle ändå vara med och tävla för hon var den enda som var ledig. min storasyster hjälpte mig och vi hade snygga blåa lindor med padd på alla benen för att riktigt matcha just BLÅBÄRshoppning :P vi startade i 50cm och det gick felfritt och snabbt. har tyvärr ingen bild på madonna, men det var en mörkgrå c-ponny!

min första dressyrtävling bestod av skritt och trav. jag red en ridskoleponny som hette mistral, som jag även blev skötare på senare. han var hur slö som helst och jag fick knappt ett enda travsteg. det gick med andra ord inte speciellt bra alls!


mistral :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: lydia

jag förstår dig, haha:) jag försökte fixa en bild, och det gick verkligen inte bra.



tack:D det är två d-ponnyer, en new forest och en irländsk rid ponny som jag tävlar upp till la med i hoppning och lb dressyr;)

2010-02-16 @ 18:03:45
URL: http://tavlingsryttarens.blogg.se/
Postat av: jenny

SV: Hehe jag vet faktiskt inte riktigt, jag uppdaterar inte så himla ofta ;) Eller ja ofta och ofta en gång om dagen försöker jag iaf!



Ännu mer rolig läsning från din sida, du har härmed en ny följare ;)

2010-02-16 @ 18:15:29
URL: http://jjennnyys.blogg.se/
Postat av: Jossan

åh så söt! liknar min kompis häst skitmycket (hette också mistral) och den har samma namn som min före detta ponny! jättesöta bilder!



sv: för att göra bilden oskarp så ska du välja gausissk oskärpa (leta i menyn där uppe så hittar du oskärpa > gaussisk oskärpa) :)

2010-02-16 @ 18:30:44
URL: http://youngspirit.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0