dagens ridpass!

oj, blev ett par timmar i stallet idag med. myys. det gillar jag! nu var det i och för sig 3 timmar sedan jag kom hem men... :P

la in massa nytt spån till kallen idag också. det gillade han :D

idag så tänkte jag variera mig lite från senaste dagarnas pass i ridhuset så det blev på ett utav fälten i snön! kalle blev jätteglad och taggad när han märkte att vi skulle dit, han gillar det! :)

på fälten så var kalle väldigt pigg och stark och vill helst springa fort fort. under uppvärmningen jobbade vi mycket på åttvolter och bytte varv ofta för att aktivera hans hjärna lite grann så han inte bara tänkte "snabbare, snabbare, SNABBARE" :) sen fick han galoppera av sig lite i bägge varven och jag stod i lätt sits. han var lite stel åt vänster så jag försökte lossa upp det samtidigt som jag försökte få honom att inte galoppera föööör fort :D men det lossnade lite grann i alla fall!

jag avslutade sen med lite travarbete på volter och fyrkantsspår och även lite åttvolter. kalle kändes till slut ganska fin, även om han fortfarande var laddad!

kalle blev dock vääääldigt svettig ikväll, han tyckte ju det både var såååå kul så han taggade upp plus att det var jobbigt för honom i djupsnön :) men nöjd var han allt!


kallebus efter ridpasset, svettbollen :D


det syns ju var vi red i alla fall ;)

i stallet sen så hade jag honom lös i stallgången medan jag klädde av honom, ryktade. han stod även lös när jag gick och hämtade hans svettäcke. och när jag hämtade lite gotte till honom. duktiga duktiga kallebus <3


sötaste kallen står lös i gången :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R G

söt svettlök (:

2010-02-07 @ 22:35:09
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Amanda

Okej :) jag använde instruktionerna på den här sidan:

http://nh.blockas.se/

och så mutade jag honom med massor av godis ;)

2010-02-07 @ 22:40:26
URL: http://mjuppi.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0