vårt 2010, del 1

nu är det den allra sista dagen på 2010. tycker året har gått i en hejdundrande fart faktiskt. men nu tänkte jag göra en liten tillbakablick på året , och jag tänkte dela den med er!

så här var mitt och kalles 2010, första halvan! (den andra halvan kommer med men det blev så mycket så tänkte dela på det :P

januari:
* året började lite halvdåligt med att kalle trampade sig själv med en brodd... dock så klarade det sig väldigt bra ändå, men vi fick undvika att rida i ridhuset för att inte få in smuts i såret.


dålig bild på broddtrampet.. men det hamnade precis i kronranden och hoven är spräckt som man ser på bilden...

februari:
* kalles broddtramp läkte fint och vi kunde rida i ridhuset igen! massor med snö ute som också utnyttjades förstås! :) annars så var kalle här under träning efter lite halvvila under december och januari.

mars:
* vi startade en klubbdressyr på hemmaplan, kalle var lite tittig och hoppig som vanligt så vi gick hem direkt efter starten. men när jag åkte tillbaka för att titta så hade vi visst vunnit klassen, oops :P
* vi körde också igång med hoppträningarna för oleg stefanov.
* snön började smälta och kalle fick gå naken för första gången det året...

naken kalle, klickbar bild!

april:
* fick sälja min dressyrsadel då kalle växt ur den. började letandet efter ny (IGEN). fick här börja rida i min tränares dressyrsadel som hon ändå inte använde...
* en ir-terapeut kollade igenom kalle och han fick toppbetyg, fanns ingen låsning/spänning eller nånting alls!
* kalle hälsade på i sommarhagen och brallade rätt bra :P
* vi var också iväg på första lokala dressyrtävlingen för året som gick toppenbra! i LBn kom vi 2a och i LAn kom vi 3a (hade kommit 2a om vi inte gjort en felridning) och bara 4 poäng efter segraren.
en toppenstart på säsongen helt enkelt!


första lokala starten för året, i denna klassen slutade vi på andraplats!

maj:
*
kalle fick en sårskada på höger bak (där han redan har sytt) och det var början på ett segläkande sår...
* vi var med på klubbhoppning på vår hemmaklubb, startade 80 och 90 (första gången uppe på 90 efter vår stora krasch hösten 2009...). felfritt i 80 och ett stopp i 90. men jag kunde inte vara gladare!
* startade även en klubbdressyr på hemmaplan, red en LA:1 och vann!
* vi var iväg på andra lokala dressyren för året. denna gick utomhus och vi floppade rejält då kalle var rädd för en vattenpöl (suck...) i hörnet.
* var också hästvakt till citrin så vi var med ute och myste lite i skogen :)


duktiga fina kalleman! hoppade oxrarna också som han inte ens villa hoppa på 40cm hösten 2009...



kalle och den faaaarliga vattenpölen :P

juni:
* vi började öva på bytena på träningen för lisa. kalle tyckte det var helfestligt men bytte inte ofta rent...
* kalle gick ute på bete och hade det bra, men reds ändå fullt :)
* var hästvakt åt biggan i 2 veckor så blev mycket jobb med den lilla damen.
* det var sommar och TOKVARMT!! så kalle stod mycket inne dagtid när solen var som starkast.

härliga sommar!

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Elin

Spännande inlägg D: (läser det i morgon har brottom nu)



SV: ja visst är det!! jag va lite smått sådär arg/irriterade :/

2010-12-31 @ 15:32:59
URL: http://elinlagervall.blogg.se/
Postat av: Jessica

så fina ni är tsm och jätte duktiga!! :)

sv; ja.. tror de oxå :p

gott nytt!!

2010-12-31 @ 16:36:47
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/
Postat av: Erika

sv;

Japp, svärtinge åker jag igenom varje gång jag åker till stallet. ;D

eller nästan, dom gånger jag åker bil kör man ju nya vägen.

Som dom gjort, så man slipper åka igenom hela svärtinge.



Men bussen kör där igenom.

Så oftast åker jag ju igenom där. :)

2010-12-31 @ 16:48:11
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

sista bilden var TOKSÖT!

2010-12-31 @ 21:27:39
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0