kalle gillar hoppning!

nej, inte gillar, kalle ÄLSKAR hoppning!

igår kväll så blev det lite hoppning i ridhuset för kalle och mig. det som var super var att ida hade hoppat precis innan så jag behövde inte bygga fram nåt! det gillas! på långsidan hade jag 2 räcken. och på diagonalen hade jag cavalettis. och på andra diagonalen hade jag travbommar :)

kalle var pigg redan från början, han visste nog vad som var på gång! så han tyckte att vi skulle köra fullt ös från start ungefär. och gick och taktade hela tiden. söt är han :)

värmde först upp kalle i vanlig ordning i alla fall.

vi började med att trava över bommarna och kalle laddade på dom också. han är så söt, så jag kan inte bli arg :)

vi galopperade sedan över cavalettisarna (heter det så i plural?). och kalle var såååå lycklig!

räckena låg på typ 65cm och 85cm. så blev att hoppa det låga räcket några gånger åt båda hållen och kalle hoppade fint. han bjöd på bra och vi kom bra på det varje gång!

sedan hoppade vi det högre räcket ett par gånger också. kalle bjöd bra här med :) vi fick en del lustiga språng när kalle tog kommandot och hoppade av lite knasigt :P

men det var suuuuperkul att hoppa tyckte vi båda två :)

när jag hade travat av kalle så kopplade jag av tyglar och sadlade av så fick kalle lulla runt i ridhuset medans jag byggde in hindrena. han var så söt i början för han brukar följa efter mig och när jag knallade in bland hindermaterialet så knallade ju han bara efter :P så söt. han såg helt förvånad ut när jag sa till honom :) sen passade han på att rulla sig med i ridhuset ;)

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: sussi

JA visst det vore jätte mysigt =)

men det får nog bli i skritt då vi är inte så vidare igång..

vilka härliga snöbilder, är de tagna på fälten vid ert stall=)

2010-12-13 @ 11:30:43
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Erika

Måste bara säga att jag gillar verkligen din blogg, och hur du tar hand om Kalle, ridning osv. :)



Du varierar verkligen ridningen, dressyr, hoppning & skogen.

De märks när man läser din blogg.

Att du rider ut, och du rider dressyr & hoppning.



En del man läser, sitter på ridbanan/ridhuset var och varannan dag.

Tråkigt, och kan inte vara speciellt kul för hästen heller.



Varierad ridning, mellan skog,hoppning, dressyr, tömkörning/longering, springa lös o busa osv.

De tycker jag är bra för hästen, då får den variation. :) vilket är viktigt, så den inte tappar motivationen heller.



De får du plus för från min sida! :)

Du är bra på de.

Och de gillar jag hos dig.

2010-12-13 @ 12:57:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0