I want to know what love is...

när jag skaffade kalle hade jag haft ett ganska långt uppehåll från det här med att rida och vara i stallet varje dag. jag hade en häst som min egen i 5 år, 1998 till 2002. när denna lilla häst såldes och jag inte hade något att göra för att kunna behålla honom så la jag av med hästarna helt i 2 år. det gjorde ont att inte vara i stallet men jag var samtidigt så himla ledsen och trodde aldrig jag skulle träffa en sådan speciell häst igen.

jag började hjälpa andra med deras häst. bland annat höll jag till i ett islandsstall där det fanns massor med hästar, så någon borde väl ha varit lika speciell? men nej då.  jag blev också medryttare på ett antal olika hästar men det var liksom  inte samma känsla. hästarna hade inte DET, de föll mig inte i smaken. de var väl kul att rida men det fanns ingen gnista, inget extra utöver det vanliga. jag hade nästan helt gett upp.

men så började en kompis och jag prata om att skaffa häst igen och vi började letandet. jag kollade på många annonser, provred någon häst men det fanns ingen gnista där heller. mitt hopp om att den där speciella hästen finns försvann allt mer. men så hittade min kompis annonsen på kalle. jag var negativ och var inte alls imponerad av annonsen, det stod inte mycket, varken ras eller någon vidare information, och ingen bild heller. men vi svarade på annonsen. så småningom fick jag svar på annonsen och fick lite mer information om hästen. verkade vara en snäll häst och jag fick komma på provridning. och det var kärlek vid första ögonkastet från min sida. jag hade då aldrig sett en bild ens på kalle och jag blev helt förstummad milt sagt.

redan då, innan jag ens suttit upp på kalle, så visste jag att det var hästen jag letat efter! den utstrålningen, glimten i ögat och samtidigt otroliga mildhet fick mig att smälta!

denna låten säger verkligen precis hur det var då. våren 2007 när jag först träffade kalle och så småningom också fick beskedet att det var jag som fick bli kalles fodervärd.

Now this mountain I must climb
Feels like the world upon my shoulders
Through the clouds I see love shine
It keeps me warm as life grows colder
In my life, there´s been heartache and pain
I don´t know, if I can face it again
Can´t stop now
I´ve traveled so far
To change this lonely life

I wanna know what love is
I want you to show me
I wanna feel what love is
I know you can show me

I´m gonna take a little time
A little time to look around me
I´ve got nowhere left to hide
It looks like love has finally found me
In my life, there´s been heartache and pain
I don´t know, if I can face it again
Can´t stop now
I´ve traveled so far, to change this lonely life

I wanna know what love is
I want you to show me
I wanna feel what love is
I know you can show me



älskade kaloescha, du visade mig hur underbar kärleken och vänskap mellan människa och häst kan vara. jag har bara upplevt denna stora kärleken med en häst tidigare och du visade mig direkt att du hade precis lika mycket att ge. och du tog mig verkligen med storm! kärleken till dig är den största till ett djur i mitt liv någonsin. och jag är glad att jag fick den chansen.


bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: emily

Det är en träningsblogg på ett forum för islänningar. så alla som är medlemmar kan ju kommentera eftersom det är en trådblogg liksom. :)

2010-12-12 @ 16:42:30
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: Erika

Härlig känsla de där när man hittar rätt häst :) och att man känner gnistan.



2010-12-12 @ 19:33:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Fia

fint text! :) Härligt att du hittade honom tillslut. :)

2010-12-12 @ 21:02:49
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/
Postat av: Fia

sv: Vi ska framföra den den 21 dec så luciashow kan man väl inte kalla den.. :P

2010-12-12 @ 21:03:39
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0