dag 1 - presentera dig och din häst

okej, nu kör jag alltså igång med den här listan! kan vara bra om jag har nya läsare, och kanske gamla också som inte riktigt har fått kläm på vem jag är och vem kalle är :)

i alla fall, jag heter frida och är 25 år gammal. bor i lägenhet tillsammans med min pojkvän i småland! :) jag går en vuxenutbildning (KY-utbildning) i logistik och är färdig med den till sommaren. på kvällarna och när jag är ledig från skolan så jobbar jag extra på en postterminal.



min familj annars består av min mamma och pappa som bor i samma håla som mig. och så har jag 4 äldre systrar. en bor här i hålan, en i norrköping, en i malmö och en i halmstad. så vi är väl utspridda :)

vi bodde allihopa i norrköping innan och flyttade ner till småland när jag var 4 år.

men kalle då? vem är han? jo kalle, eller kaloescha som han då heter, kom in i mitt liv i maj 2007. jag hade länge letat och letat efter foderhäst utan resultat, även provridit en häst och hade några andra provridningar inbokade. men så hittade min kompis annonsen på kalle. annonsen sa inte så mycket mer än att typ "kalle är en snäll häst som har mycket kvar att ge, gillar både skogen och banan". ingen bild, inget mer. stod inte ras eller hur gammal han var ens :) men jag svarade i alla fall och fick komma på provridning. och det var kärlek vid första ögonkastet. vilken otrolig utstrålning, vilken charm. och den härliga glimten i ögat! jag var såld innan jag ens hade provridit :P


efter första provridningen

blev i alla fall att jag kom tillbaka och provred 2 gånger till. ägaren ville att det skulle kännas bra från båda håll och hade ju fått ca 100 svar på annonsen... men till slut blev jag den lyckliga som fick bli kalles fodervärd :)

nu, 3,5 år senare är jag fortfarande hans fodervärd. :)

kalle är i alla fall ett holländskt halvblod, kwpn kallas ju rasen även. han är 18 år fyllda men känns och beter sig som 5 :P vi får ofta frågan om han är unghäst när vi är och tävlar och många frågar sig vad han egentligen får för mat för han är milt sagt tokvild när det vankas tävling på hemmaplan.


svansen visar hur taggad han blir på tävling, detta är på klubbhoppning :)

tillsammans tävlar kalle och jag främst i dressyr. han har gått som hopphäst hela sitt liv och tävlat upp till 130. men jag har bara tävlat honom upp till 1m, tycker det räcker :) vi hoppar och småtävlar en del men jag är lite feg i hoppningen och kalle är lite osäker själv så vi kör så länge vi båda är säkra !

dressyr har vi hittills tävlat upp till LA:3 med placeringar, men 2011 planerar vi att starta i de högre klasserna. jag är spänd och nervös och rädd på samma gång hiih!


på tävling september 2010

vad mer kan sägas om kalle är att han fullkomligt ÄLSKAR mat, är rädd för hästgodis, ofta är mer i luften än på marken när han taggad, älskar all slags arbete, är rädd för vattenkaren i hagen och är en riktig charmör.


kalle i ett nötskal :P


det är bäst att inte stå för nära vattenkaret (kalle bergsget)

kalle är den mest personliga häst jag träffat på :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jeanetta

Haha, ja. Mycket större. Fast jag ställde stolen på en liten snöhög. Lätt som en plätt :D



Filmen var helt okej.. Inte superbra men inte dålig heller :p



Ja, det får jag göra :D

2010-12-28 @ 21:31:06
URL: http://jeanetta.blogg.se/
Postat av: Helena

Så fina bilder :)



Svar: Men det är väl på tiden att det blir lite varmare nu ett tag efter all den här kylan!

2010-12-28 @ 21:48:52
URL: http://travgalen.se
Postat av: Erika

sv;

Jo de var inget kul. :/

som tur var löste sig allt till slut :)

2010-12-28 @ 21:50:15
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Fia

Ja, knas är ordet..



sv: Jo, det gör han så pälsen håller sig fin :)

2010-12-28 @ 22:34:18
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/
Postat av: Maria Granberg

haha visst är det:) det kommer nog gå bra! älskar att rida på kandaret!

2010-12-28 @ 23:34:13
URL: http://dressyrbloggaren.blogg.se/
Postat av: madde

han låter som en super mysig häst! hur länge har du kontrakt på honom då?

2010-12-28 @ 23:43:57
URL: http://madurskaan.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Åh så härliga bildeR =D

2010-12-29 @ 09:21:22
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

verkligen jätte fina bilder!

2010-12-29 @ 22:03:08
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0