dagens ridpass! (träning)

idag har vi tränat dressyr för sara igen! denna gången var vi utomhus, vilket kändes bra då tävlingen är utomhus på söndag!

vi jobbade vidare på sitsen och att få kalle att bära sig själv. vi tänker i små "lådor" som jag ska ha kalle inom. jag förstod inte alls de här lådorna förra träningen men idag så började jag faktiskt förstå vad sara menade :)

vi jobbade mycket med att samla och sedan öka på litegrann. men aldrig öka takten! jag måste våga bestämma takten! och jag måste våga få igenom halvhalterna. sara sa att jag är världens mjukaste ryttare. och det är ju bra, tycker både hon och jag. med samtidigt måste jag kunna egga upp kalle lite ibland :)

lite roligt, nu så VILL vi få fram det busiga, glada, dansande kalle. annars brukar hans brall vara något vi vill få bort hihi! men vi vill ju ha kul tillsammans, och när kalle får jobba och bära sig själv så blir han så nöjd med sig själv så! :D

när vi hade fått fram ett härligt gung, en häst som jobbar med hela kroppen och travar med en härlig takt så jobbade vi lite skolor. vi red öppna halva långsidan, och sedan en 10metersvolt och efter volten gick vi in i en sluta. sara bekräftade det som min andra dressyrtränare lisa också sagt, och det som jag med tycker; att skolorna är verkligen en barnlek för kalle! vi får dom i stort sett perfekta varje gång :) utom på tävling haha, för då blir jag lite för exalterad ibland :)

är väldigt nöjd med dagens ridpass och träning och jag hoppas jag kan få fram detta även när jag rider ensam! men sara tipsade mig om att jag måste göra lite mer hela tiden. när jag tycker jag gör max för att få honom att gå i en bra takt så ska jag ge lite mer! :)


en bild från i sommar, men inte från idag :)

vi red dessutom med spö idag vilket jag inte gjort under i stort sett hela min tid med kalle. han har varit OTROLIGT rädd för spöet. när jag tömkört med dressyrspö har jag tappat honom för han har stuckit i full panik och när jag ridit med det har han varit spänd som en stålfjäder. men vi började med att sara "klappade" honom med spöet över kroppen. först var han väldigt osäker och lyssnade mycket på var spöet var. men när han märkte att jag var lugn så behöll han lugnet. och jag kunde killa honom lite lätt med spöet bakom min skänkel när vi red. det var allt jag hade det till, till att killa honom lite. och han höll sig lugn. finaste kalleman !

blev tyvärr varken bilder eller film idag, hade ingen som kunde fota eller filma! men nästa gång vi tränar för sara mååååste jag ordna någon som filmar och fotar :D
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jenny

Åhh vad kul det låter! Vill också!

Du får gärna maila över hennes nummer så jag kan kolla om hon har tid att träna mig och Windy någon gång också.

2010-08-20 @ 15:25:37
URL: http://virvelwindy.blogg.se/
Postat av: Jeanetta

Såg toppen fint ut idag :) så det kommer gå kanon på söndag!! :D

2010-08-20 @ 15:34:54
URL: http://jeanetta.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fina ni är =D

2010-08-20 @ 15:56:19
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: emelie

2010-08-20 @ 16:17:45
URL: http://emeham.blogg.se/
Postat av: emelie

Tack :D jag mår oxå bra :D

Vad ska du göra i kväl då ?:P

2010-08-20 @ 16:18:14
URL: http://emeham.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0