bara för att....

När red du senast?
Igår på morgonen!

Vem red du?
Kalleman :)

Red du för någon?
Nej, jag red i skogen tillsammans med Jeanetta och Citrin

Tyckte han/hon att det gick bra?
Ja, nu red vi ju inte för någon men Kalle var pigg och framåt, lite busig bara :)

Har du haft gymkhana någon gång?
Jaa, det hade vi mycket på Alvesta Ridklubb när jag var liten som avslutning på terminen

Hur länge har du ridit?
ungefär 16 år allt som allt, med lite olika pauser emellanåt

Har du någon favorithäst (vilken/vilka)
Kalle är ju min absoluta favorit, aldrig sett en häst som honom. Tvistur har givetvis en otroligt stor plats i mitt hjärta och skulle han någon gång bli till salu igen skulle jag köpa min lilla buse

Har du ridit en shire?
Nej, men det kommer väl tids nog det med :D

Har du ridit en shettis?
Jaadå, jag var medryttare på en shettis när jag var liten, Lessy.

Har du badat med häst?
Förutom i diverse vattenpölar och något försök i sjö med Lessy så; nej. Men ska rida bort och försöka bada med Kalle någon gång snart!

Vad är roligast: dressyr/hoppning?
Det som ligger mig varmast om hjärtat är nog dressyren trots allt!

Vilka är din favoritfärger/tecken? 
Ända sen jag var liten har jag alltid velat ha en brun häst med bläs och 4 vita strumpor. Alternativt en fux med samma tecken :) Och det är ju lite komiskt att Kalle verkligen är min drömhäst till färg och tecken med ;) (jag hade inte ens sett honom på bild när jag åkte på provridning)

Har du/haft någon sköt-medryttarhäst?
Ja, det började med Prince och Lessy, och min sista medryttarhäst var Socker.

Har du tävlat?
Japp :)

Har du tagit Grönt kort?
Japp, det var lääääänge sen :)

Vet du hur man lastar? 
Hahaha, ja. Och det finns ju många olika metoder...

Har du suttit i en hoppsadel?
Japp, har ju en själv :)

Har du suttit i en dressyrsadel?
Japp, hade ju en egen innan och nu lånar jag av min tränare, men är på jakt efter en egen igen :)

Har du suttit i en westernsadel?
Ja, det har jag :)

Har du ridit med westerntyglar? 
Min ena medryttarhäst jag hade, en nordsvensk, reds med westernsadel och träns så, ja!

Har du ridit en travare?
Ja, jag hade en travare som tillridningshäst en gång

Vilken är din favoritras(er)?
Halvblod, gärna tyska eller holländska. :)

Går du på ridskola?
Nej, men jag red på ridskola i 7 år tror jag det var

Rider du stor häst ofta?
Ja, Kalle är ju stor häst :D

Har du ridit en häst som är över 170 i manken?
Ja, många!

Har du gråtit när du lämnat en häst?
Ja, när vi var och lämnade Tvistur och Fengur på Öland grät jag hela vägen dit och hela vägen hem!

Du har ridit en kompis häst någon gång?
Ja :P

Rider för privattränare/brukar vara med på träningar?
Ja, jag tränar regelbundet för Lisa i dressyr, men kommer också fortsätta träna lite för Sara i dressyr. Och så hoppas jag komma igång med hoppträningarna för Oleg igen i höst!

bloglovin

Tankar & Åsikter

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0