Lite frågor & svar såhär en torsdag!

Brukar du vara nervös när du ska tävla?
Jaa, alltid nervös!! Mest för resan och för hur Kalle ska bete sig på framridningen :P

Rider du hoppning eller dressyr eller fälttävlan?
Både hoppning och dressyr :)

Har du hästarna hemma eller inackorderade?
Har Kalle inackorderad i ett stall med 10 boxar, där vi som är inackorderade sköter alla sysslor

Var brukar du köpa dina ridsaker?
Oj det är så olika. Mest blir det väl på Citygross, vår lokala hästshop: My Horse, Börjes (täckena) och så på mässor.

Vilket är ditt favoritmärke när det gäller utrustning?
Hmm, jag har nog inget favoritmärke faktiskt. Men gällande hållbara täcken så är Typhoon från Börjes favoriten, enda täckessorten som min häst inte klarat ta sönder :P

Vad hette din första sköthäst?
Halvblodet Prince, han var 170-175 cm hög och jag stod på en stor pall och hoppade för att ens vara i närheten av att kunna rykta uppe på ryggen. Som tur väl var, så var han gudasnäll :)

Hur högt har du hoppat?
120-130 cm

Vad hette den första hästen/ponnyn som du trillade av?
Lessy, shetlandsponnyn jag var medryttare på :D

Vad hette din första egna häst/ponny?
Första som var som min egna men inte på pappret var Tvistur som jag hade i 5 år. Första foderhästen hette Diego. Och Kalle kommer bli första hästen jag äger ;)

Hur gammal var du när du satt till häst första gången?
Jag började rida på lektion i Norrköping när jag var 3 år gammal.

Havre eller färdigfoder?
Det beror ju helt på vad man har för analys på sitt grovfoder och hurdan häst man har! Jag ser helst så lite kraftfoder som möjligt! Kalle äter lite lucern och lite betfor :)

Har du radio i stallet?
Nej, tyvärr! Funderar dock på att ställa dit en gammal radio :)

Om egen häst, bor den i lösdrift eller stall?
Stall med 10 boxar, men hade gärna haft honom på lösdrift faktiskt!

Vad är det för färg på stallet?
Stenar i nederkant och rött trä i överkant. Äldre byggnad :)

När red du barbacka senast?
Förra veckan!

Har du fött upp någon egen häst?
Nej, men jag funderar på att köpa ett "gammalt sto" någon gång i framtiden och ta föl på !

Brunt eller svart läder?
Gillar brunt mycket, men har dock själv allt i svart! Skulle min nya dressyrsadel vara brun så blir det ett brunt dressyrträns

Bling eller retro?
Jag gillar blingat, men i måttliga mängder!

Föredrar du ridstövlar elelr skor och shortchaps?
Beror på vad jag ska göra. Helst ridstövlar men ska jag bara lulla i skogen så blir det skor och shortchaps.

Vad är din hästs smeknamn?
Kalle (hans riktiga namn är Kaloescha)

Har du vunnit någon tävling? Vilken gren?
Ja, ett antal dressyrtävlingar på ponny. Med Kalle har jag bara blivit placerad, men en seger i en klubbdressyr :)

Har du ridit med pessoabett någon gång?
På ridskolan, ja tyvärr! Skulle aldrig någonsin få för mig att stoppa ett sånt bett i min hästs mun!

Rider du med pad?
På hoppsadeln har jag fårskinnspad. Dressyrsadeln hoppas jag ska passa så pass bra att padd inte behövs!

Har du en utprovad sadel?
Ja, hoppsadeln. Dressyrsadeln jag sålde var utprovad men han växte ur den. Den nya kommer jag prova ut tillsammans med min tränare.

Vad har du för transport?
Har ingen egen ännu, men kommer eventuellt bli ägare till ett tranesläp, boggie!

Favoritfärg på häst?
Haha, detta är lite roligt ;) Min drömhäst sedan jag var liten har alltid varit en brun häst med 4 vita helstrumpor och bläs. Hur ser Kalle ut då? Jo han är mörkbrun med 4 vita helstrumpor och bläs ;)

Vilket är ditt bästa fynd och vad kostade det?
Oj oj oj... Det får nog bli mina nyaste ridbyxor, bruna att ha till vardags. Kostade 99kr, rea :D

Tror du på myten att fuxar har skarpare temperament?
Haha, aldrig hört den myten faktiskt :) Men njae :P
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Jenny - fotograferande hästtjej

sv: ja bara han får vänja sig vid den så går det nog som smort! :D



åh vad härligt! Mina går ju ute dygnet runt nu (så fort det blev plusgrader även nattetid) vilket de trivs galant med! Bra för min kille att vara ute dygnet runt och bli av med lite energi med :)

2010-04-08 @ 12:47:01
URL: http://jennystoa.blogg.se/
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorrtyttare- Vinn en La Kim luva sponsrad av Ponnyprakt.se

Sv: Jo men tack och lov var det faktiskt inte jag som behövde göra det haha :P

2010-04-08 @ 14:08:21
URL: http://ronda.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0