nästan som i en djurpark...

god kväll sötisar!

nu är man hemkommen från kalleman... hade insläppet men blev visst kvar ett tag hiih! :) mockade och fixade mat åt fantan idag med. kalles box, som jag trodde skulle vara kaos, var hur fin som helst! brabra!

blåste typ storm idag med även om det var lite soligare nu ikväll... jag tänkte jag skulle skritta ut på en lugn tur med kalle, tänkte att han kanske var lite trött efter gårdagens tävling. först tänkte jag barbacka men eftersom det var lite blåsigt slängde jag på en sadel ändå. och tur var väl det!

kalle tyckte inte alls skrittrunda var tillräckligt. han galopperade på stället och småtravade och brallade mest hela tiden. tokhästen <3 men jag försöökte hålla honom nere i skritt i alla fall.

under vår runda kändes det nästan som vi var i en djurpark!! först stötte vi på rådjur... sedan lite senare även några vildsvin (första gången jag ser på riktigt för övrigt!!!) och sen även kanada-gäss. men kalle skötte sig fint, tittade lite på dom bara!

nu så blir det en kvällsmacka. jag har galen träningsvärk överallt! imorgon ska jag hänga upp de nya plaketterna på boxen <3 <3
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Emily

usch läskigt med viltsvin jag och de ena av mina förra ston blev jagade av en stor galt. :S



Jag vet faktiskt inte än om han är 4 eller 5 gångare. (han har 4 gångare till far och en 5 gångare till mor) Han är väldigt travsäker och väljer därför den eller galopp så har inte sett några passtendenser än men man vet ju aldigt. HAn är inte tränad tölt än, utan nu håller vi på att säkra grund gångarterna så han ska orka med tölten sen. :)

Visst finns det islännigar som inte har det latterala rörelsemönstret och därigenom bara är 3 gångare. Men oftast kan de lära sig det med rätt inlärning. Sen finns de ju de som köper islänningar och sen tränar bort det från dem vilket jag inte förstår varför man väljer att göra när det då finns vanliga 3 gångshästar istället men meen.

2010-04-18 @ 21:08:07
URL: http://emiiily.blogspot.com
Postat av: jenny

nämen usch för vildsvin!!!! va du nära dom ?!:o

2010-04-18 @ 21:56:53
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/
Postat av: Matilda

somma som här, blåste hela dagen, men åt kvällen så blev dte fint väder.. Hehe!

2010-04-19 @ 08:28:49
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Sara

Sv; åh Tack :D haha jaa det tycker hon, hon får så bråttom när man vänder upp mot "hindret" haha :D

2010-04-19 @ 08:52:10
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: linnea

jag hoppas överklagan inte går igenom.. är stallet för lågt i tak så är det!



hehe jag passade på att rida lite barbacka den blåsigaste dagen ;) det gick bra som tur var! usch för vildsvin!! om inte Wille skulle bli rädd skulle jag ändå bli skitskraj!

2010-04-19 @ 14:57:03
URL: http://willspirit.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0