lite frågor & svar mitt i natten!

strax ska jag krypa till kojs, men först lite frågor och svar... enjoy!

Vad har du för färg på dina ridbyxor?
2 par bruna, 2 par rutiga, 1 par vita, 1 par gråblå

Har du ridstövlar eller ridskor?
Ridstövlar vid ridning, ridskor vid stallpyssel :)

Vad är din favorithäst för ras?

Kalle är ett holländskt halvblod!

Anväder du chaps?
Ibland, inte så ofta :)

Vad har du för storlek på din hjälm?
59 (stor hjärna? :P)

Hur bra tycker du ditt stall är från skala 0-10?
Jag ger mitt stall 8, det jag saknar är spolspilta, torkrum och täckesbyte.

Är hästar ditt liv?
Han är inte hela mitt liv men en väääldigt stor del! :)

Inne på ditt rum, syns det att du gillar hästar?
Mja, ligger ju alltid lite tidningar eller så framme! Än har jag ingen förstoring på Kalle (inramad) på väggen men det ska fixas!

Har du ridit en häst som är över 160 cm i mankhöjd?
Ja, Kalle är ju 168 cm :)

Har du ridit en hel svart häst/ponny?
Jaa :)

Har du ridit en fjordning?
Jaa, Gilbert och Donna på ridskola när jag var yngre

Har du ridit en shettis?
Ja, min första medryttarhäst Lessy var en shetlandsponny

Har du ridit en travare?
Jopp, hade en som tillridningsobjekt, Anna

Du rider dressyr i bland?
Haha, ja! Det är grunden i all ridning!! :)

Du använder alltid hjälm när du rider?

Ja, det gör jag! I förra stallet red jag ibland utan, men inte ofta. Det är en billig livförsäkring

Du kan stallreglerna?

Ja, det kan jag!

Du är i stallet mer än 7 gånger i veckan?
Ja, det blir ju varje dag i alla fall och någon gång i veckan blir det 2 gånger samma dag!

Har du en speciell favorit häst/ponny?
Jaaaa, min fina Kalle <3

Du rider mer än 4 gånger i veckan?

Det blir oftast 6 gånger i veckan!

Du bor nära ett eller flera stall?
Nu ligger närmsta stall ca 2 km bort. När jag flyttat kommer närmsta stall ligga max 1 km bort. Kalles stall kommer då ligga ca 1,7 mil bort!!

Du går på ridskola?
Nej, inte nu! Slutade rida på ridskola år 2000.

Du brukar rida i ridhus eller paddock?
Ja, både ridhus och ridbana, varvat med skogsturer

Har du haft sommarhäst?
Nej :)

Har du ridit mer än 1 år på ridskola?
Japps, först 1 år. Sedan uppehåll några år. Och sedan 6 år!

Tycker du om att hoppa?

Ja! Men jag är väldigt försiktig, men har lärt mig massor sedan jag började hoppträna regelbundet!

Tycker du om att rida dressyr?

Ja! :)

Vilken färg tycker du mest om på hästar?

Som Kalle, brun med massor av vita tecken. Eller en riktigt kolsvart häst med vita tecken! :)

Hur många hästar har du haft?

Aldrig ägt någon på pappret, Kalle lär bli den första! Men haft 2 foderhästar.

Rider du för någon privattränare?

Ja! Dressyr varannan vecka, och hoppning ca 1-2 gånger i månaden.

Hur länge har du ridit?

17 år

Vad fick dig att börja rida?

Oj, när jag var 3 år vet jag inte riktigt faktiskt. Men när jag började igen sen så var det för att mina systrar gjorde det, och några kompisar.

Vilken gren gillar du mest?
Svårt val. Gillar både dressyr och hoppning massor!

Har du egen häst?
 
Än så länge foderhäst...
 
Har du någon medryttar/skötarhäst?
Nej inte nu, min senaste medryttarhäst slutade jag med 2006!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: sussi

var hittar du alla d här frågor å svar grejerna? e rätt kul å läsa :)

tack för idag.. jätte trevl gör gärna om :P

2010-04-10 @ 13:11:43
URL: http://siouxzie.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0