dagens ridpass! (programridning)

till och börja med, stor SUCK för jag hade precis skrivit typ hela inlägget när något hände och allt försvann?!? vet inte om jag råkade trycka något snabbkommando med tangenterna...

iaf, det första jag har att säga om dagens programridning är också SUCK! kalle var ju så fin igår så jag hoppades på samma känsla idag... men icke! han var pigg och stark och ville mest köra sitt eget race. plus att han skyggade HELA tiden vid ena kortsidan, som vi dessutom gått förbi typ 100 gånger innan...

i uppvärmningen var han dock väldigt lydig och fin, fick till och med kommentar om hans lydighet av en av de som satt och fikade bredvid ridbanan :P

jag red tillsammans med anna och bellman, som också ska tävla på lördag. förhoppningsvis ska ju kalle och bellman åka tillsammans till tävlingen! :) vi kunde i alla fall skritta vääääldigt nära varandra utan att de tjurade. kalle var nästan lite blyg och smårädd för bellman, han trodde nog att han skulle vara elak! men sen så slappnade kalle av när han märkte att bellman var en rättså snäll häst :)


kalle & jag , lokal dressyr i alvesta 2008, sist vi red LB:1 tror jag :P blir inte så ofta...

snälla sussi kollade när vi red program och gav oss synpunkter! det behövs nu när jag inte har någon träning förrän nästa vecka...

började med att rida LB:1. det gick bra, det är ju ett väldigt lätt program och ganska tråkigt också! var väl nån liten miss här och var bara.

det vi ska tänka på i LB:1:
* rida vidare när han skyggar
* rakrikta ordentligt
* ge mycket stöd och support i mellantraven
* behålla stöd på yttertygeln när jag ska in på diagonalen

i LA:1 sedan däremot, så började kalle bli lite trött. det var ju ganska soligt och varmt så han svettades en del. och när kalle blir trött så hänger han sig i bettet och spriiiinger! så det var lite kämpigt! samtidigt som han fortsatte att skygga på ena kortsidan. det blev också lite mindre seriöst för jag kunde helt plötsligt inte programmet, haha.


kalle och jag igen på lokala dressyren i alvesta 2008... jag sitter dock som en hösäck :D

i LA:1 hade vi därför mer att tänka på:
* formen - försöka hålla formen fastän han blir trött
* LÄRA MIG PROGRAMMET :P
* behålla stöd på yttertygeln när jag ska in på diagonalen
* ge mycket stöd och support i mellantraven
* tänka på stöd på yttertygeln i trav-volterna
* takten! även när kalle blir trött
* noga med skänkelvikningarna (så inte baken kommer före och så inte kalle förböjer sig)
* rida vidare när han skyggar

var lite smått besviken över dagens ridpass när jag sedan travade av kalle och så småningom gick med honom hemåt!

när vi var nästan framme kom en äldre dam springande och ropade "ååååååh vilken otroligt vacker häst du har". och så klappade hon och berömde och frågade och var helt kär i kalle :) kalle stod mest och såg förvånad ut, men han gillade när hon pratade med sin lugna stämma med honom. jag var så rädd att han skulle buffla på henne så hon skulle ramla i backen men det var som att han visste att han var tvungen att uppföra sig :) så vi stod där och pratade några minuter om hästar, katter (?? kom in på det när vi pratade om hans vita strumpor) och sådär.

efter lite snacks så fick kalle gå ut i hagen igen till sin bella. de är förstås nakenfisar idag med! vi har 14 grader i skuggan, lovely!


jag älskar dig ändå, kalle :) vi har alla dåliga dagar :D (denna bild också från lokal dressyr i alvesta 2008)

nu: projekt-skrivande!
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: malin

sv: ne, men jag är också så liten, för jag är liksom alldeles för liten för typ en maxad d-ponny xd



men storhästar verkar så mycket mer ridbara än vad ponnier är :P

2010-04-13 @ 14:17:37
URL: http://malinsko.blogg.se/
Postat av: sussi

men du va d hänt mkt m din sits om man jämför m bilden.. :) liksom man inte kan tro att kalle e samma kalle så ser d verkligen inte ut å va samma ryttare heller... Upp m hakan ;)

2010-04-13 @ 14:22:53
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: sussi

näe det är det inte, vi blev FÖR SENA med proppen. vill du ska ska du få nya datumet av mig så fort ja kollat m Nilla.. :)

2010-04-13 @ 14:44:45
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; tror jag med :P skulle kolla när den gick men missade det x) och vill inte hoppa in mitt i allt :P



a eller den är från vintras:P

2010-04-13 @ 14:49:47
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: sara

igentligen bör man göra såna där listor efter varje pass, vad som gick bra och vad man behöver träna på.



Lycka till nu , jag ska hålla en tumme eller två för er :)

2010-04-13 @ 21:26:06
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0