dagens ridpass!

god kväll! jag kom hem från kalle för 45 minuter sen ungefär, blev en kväll med honom. jättemysigt! och det är så underbart när det är ljust så pass länge nu! var inte ens riktigt mörkt när jag körde hemåt vid 21:10.


söt-kalle innan vi red iväg till anläggningen idag :)

idag blev det ett dressyrpass på stora ridbanan! mitt mål med passet var att mjuka upp och rida lite av alla momenten som ingår i programmen jag ska tävla på lördag...

i uppvärmningen var kalle pigg och hade ett härligt kliv. i galoppuppvärmningen var han något stark också men det släppte sen.

vi jobbade alltså med lite grejjer som ingår i LA:1

* 10 meters volter i trav - gick bra, kalle var ovanligt följsam, trodde han skulle va kämpig här eftersom vi hoppade igår vilket var mkt bus från hans sida

* förvänd galopp - funkade också bra, han låg kvar i den förvända

* avbrott från galopp till trav - gick väldigt bra när jag väl hade bestämt mig för avbrott, annars blir det så att kalle bara kortar och kortar galoppen. och han fattade heller inte den rättvända efter avbrottet som han gjorde på träningen hela tiden förra veckan. bra!

* vända in vid B/E och göra halt i mitten och sen rygga - gick ganska bra faktiskt, lite tveksamt i början men bra sen!

* inridning på medellinjen och halt + vända in från B/E och göra halt - gick bra! kalle stod stilla i halten, och började inte backa som jag var rädd att han skulle göra eftersom vi jobbade ryggning innan

* mellantrav på diagonalen - vår allra svåraste grej, men fick honom att länga lite så då nöjde jag mig!

*skänkelvikning åt båda hållen - svarade bra och jag kunde parera så inte baken gick före en enda gång!

passet gick kanon och därför blev det ett kortare pass, vi var bara iväg i 40 minuter (inkl. skritt dit och tillbaks, sammanlagt typ 10 min). jättehärligt! imorgon blir det lite programridning och sussi ska kolla. hoppas det känns lika bra då :)

tillbaka i stallet hjälpte jag till att kvällsfodra också. kalle sover naken <3

nu ska jag strax krypa till kojs, har frukosten imorgon i stallet! :)


kalle-tjockis med sadeln vi lånar av min tränare, en kieffer master. JAG älskar den, sitter kanon i den, bara frågan om den ändå är för vid för kallebus... (här ser ni också hans stooooora bog som inte får plats i någon förbygel/martingal :P

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Julia

Haha nä det är inte så jättestort, men inte litet heller.. Googlade på hur många som bodde i Luleå och fick fram svaret 73 134.. :) Ingen aning om det stämmer eller inte dock :D haha.



Okej då är det samma som mig då, plus att jag har en låtsasbror :) Så vi är som 6 barn i familjen :)

2010-04-12 @ 22:35:24
URL: http://entin.blogg.se/
Postat av: linnea

japp det är samma :P ändå funkar det tusen ggr bättre vid körning. jag tror han tröttnar snabbt vid tömkörning och börjar leka med bettet då :P

2010-04-12 @ 22:41:24
URL: http://willspirit.blogg.se/
Postat av: lisa

sv: haha ja de brukar vara så.

det är lite samma med min häst :) han blir lite stark då och då. vi får ta och träna mkt lydnad och dressyr xD



ja, roffe är gryyyyym !

2010-04-13 @ 08:27:29
URL: http://lisakoukila.blogg.se/
Postat av: Sara

vad fin din häst är!:)

2010-04-13 @ 08:34:05
URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Ungmamma & Ryttare

Jo en basjkir som vi har haft i 16år nu :)



Jo sen syrran blev uttagen i talang i topp och vi var på en föreläsning om hur viktigt det är att inte bara hästen ska vara i topp form så har vi börjat träna styrke, balans och far ut och springer varje dag :)

2010-04-13 @ 09:16:28
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Sätilaryttaren Emma

sv; hehe, jag är inte som alla andra x) haha

2010-04-13 @ 09:29:14
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Ååh, vad fint du har gjort det här! :) Vad duktiga ni är!! :)



Jo jag har en ny dator, därför jag sålde den gamla ;P

2010-04-13 @ 10:21:15
URL: http://cathie.se
Postat av: Ina Jacobsen

sv: Ne, de är j uså pass speciella så de passar ju inte alla, men de är tuffa att se på ;)



Jag kanske borde börja med att säga att din häst verkligen är super fin MEN vilken fint stall ni har! Dörren som är rundad upptill, gasch så snyggtt! Är lite av en inredningstok både i stallet och hemma ;)



Ha de gott!

2010-04-13 @ 10:36:26
URL: http://inajacobsen.blogg.se/
Postat av: Karoline

Ha ha ha, han har faktiskt stoooor bog ;)

Hoppas att du hittar en sadel snart som ni båda gillar.

2010-04-13 @ 12:41:40
URL: http://karoline.eak.nu

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0