kan hästar sakna?

ja, hur pass mycket kan hästar känna egentligen...?
 
kan de sakna en period i sitt liv som de kanske trivdes med bättre? kan de sakna hästar som varit dem nära tidigare? kan de sakna människor som tagit hand om dem tidigare?
 
jag börjar fundera på om de faktiskt kan det... det verkar så.
 
 
 
it is hard that you're not around. looking around to see you every day. but you will not return. ever. some day I hope  I'll understand. this isn't fair...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Camilla

Man säger ju att en häst aldrig glömmer nått!?! jag kan ju bara utgå från min hästar. Min gammel häst som syrran har ser jag inte så mkt, men när jag hälsar på honom så gnäggar han och kommer springandes. Det måste ju betyda att han saknat mig.. Mina hästar har ju en kompis från gamla grannstallet som kom och hälsade på nu 6 m¨nader efter vi flyttat om dom blev helt galna. Villa bara gosa =) Så jag tror helt klart på att hästar aldrig glömmer!!

2013-03-22 @ 08:27:33
URL: http://bbqridtravare.blogg.se
Postat av: Linnea

Jag tror inte att hästar kan sakna vissa perioder i sitt liv eller kommer ihåg vissa händelser så. Däremot så tror jag att de under iallafall en period kan sakna en hästkompis om de blivit särade på och att de kan känna igen både hästar och människor från förr om de ses igen!

2013-03-22 @ 12:33:07
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Erika Pettersson

Hum svårt o säga.
Men om man kollar på Raski & Grim så när jag släppte ihop dom förra året i maj så var det verkligen som - Hej kompis, äntligen ses vi igen!!

De var konstigt o se hur de kände igen varandra, hur glada det blev.
Sen var det svårt o skilja på dom.
Märktes på Raski när Grim försvann att något fattades, men sen blev hon normal rätt fort igen hon hade ju som tur är en annan kompis i hagen som hon gillade.

Men tror Raski sakna Grim en period när han gick bort.

2013-03-22 @ 17:21:31
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0