på eget äventyr.

igår ringde de mig från stallet en stund efter lunchfodringen. kalle hade varit på eget äventyr (!!). 
 
vi har problem med att vilt tar sig in i hagen och när de gör det så knäcker de stolpar så att staketet ramlar ner och hamnar då i knähöjd upp till midjehöjd. med andra ord; en enkel match att ta sig över om man vill sticka iväg på egen hand!! 
 
så det gjorde alltså kalle igår. han kom dock inte så långt; till grannens trädgård. där var en tråd som avspärrning så han inte kunde komma någon annanstans (om han inte skulle springa genom trädgården; då hade han kommit ut på vägen. men kalle är ju en liten fegis så det vågade han inte ;)
 
så när hon som hade lunchen igår hittade honom stod han bara stilla och helt snopen vid avspärrningstråden. knaskalle!!
 
satt upp lite extra trådar nu och spänt tråden lite mer, hoppas det håller nu. vid lunch idag var han i alla fall på rätt sida staketet ;)
 
(förra året hoppade han visserligen ut när staketet var fullhöjd också så fick göra hingststängsel; 2 meter höga)
 
kalle övar hoppning??! ;)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Sandra

Vi har också problemet med vilt som bara plöjer genom hagarna. Det gäller att kolla så att allt är helt och uppe ofta :)

2013-01-13 @ 17:54:47
URL: http://aylen.blogg.se
Postat av: sussi

å älskade finaste busen...
man blir bara gald av honom...

2013-01-13 @ 18:15:03
URL: http://siouxzie.blogg.se
Postat av: Erika

Bus kalle :)

SV:
Förstår din tanke, själv så tänker jag bättre med musik. :)
blir mer avslappnad o då rider jag bättre oxå. :)

Men rider inte med musik när jag tränar eller så enbart när jag rider i skogen själv.

2013-01-13 @ 19:19:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se
Postat av: Kajsa J

Vad jobbigt att ni har problem med det! Får hoppas att det problemet blir bättre. Skönt att du hittade Kalle välmående och glad! :)

2013-01-13 @ 20:21:41
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0