5 år av lycka - del 3.

nu har vi nått fram till 2009. det här året blev lite av ett mellanår och en nystart för oss efter kalles extrema viktminskning och personlighetsförändring. jag hade sedan slutet på november/början december börjat dundra i honom protein och mat över huvud taget och han började så sakta se ut som en häst. det jag kom fram till var orsaken var att kalle helt enkelt inte trivdes i stallet och vi letade nytt stall i panik. tråkigt då jag trivdes där men nu handlade det bara om att kalle skulle överleva!

eftersom det inte gick att rida/motionera kalle direkt dels pga alla muskler och hull som försvunnit och dels pga att han var ohanterbar så började vi med lite trickträning:



det som fick poletten att till slut trilla ner var när vi var iväg på kravlösdressyrträning i slutet på januari för att få hjälp med den okontrollerbara hästen och kalle gick som en klocka där: inte minsta tendens till att gå på bakbenen.

kalle liknade mest en unghäst med sin taniga figur och ingen överlinje alls. fanns inga muskler...


på min födelsedag den 28 mars 2009 så flyttade vi till slut till stallet där vi står än idag. det var den bästa dagen i mitt liv; att få se den glädjen i kalles ögon igen när han släpptes ut i stor hage med kompis. det var för övrigt mella han släpptes med då och de fann varandra direkt.



vi var iväg och startade lokal dressyr på en närliggande klubb. vi startade också en lokal dressyrtävling på vår nya hemma-anläggning.

vi började träna för lisa hjertonsson i dressyr!

kalle biffade på sig snabbt och fick härliga muskler och fin överlinje


kalle njöt av livet i sommarhagen.


men han fick också en allergisk reaktion som gjorde att han svullnade upp som en flodhäst och hade små bulor över hela kroppen, och såg helt grotesk ut. men kalle var lika glad för det!



jag red kalle barbacka för första gången någonsin...

vi började träna hoppning för oleg stefanov och vi var med i klubbhoppningar och det gick fort varje gång ;)



kalle tyckte också att det var helfestligt att få spexa loss i ridhuset själv...

bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

De är lika viktigt att hästen trivs som ägaren/fodervär m.m. till hästen i ett stall .. :)



Skönt att du kom på vad de var som gjorde hans förändring. :)

2012-06-14 @ 18:36:50
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis till era 5år :D, hoppas ni hade en kanon dag med mycke mys :).

Snart firar jag och Turbo 12år :).



Jag har ingen msn så jag slängde iväg ett mail :)

2012-06-14 @ 21:52:46
URL: http://annaakerman.bloggplatsen.se
Postat av: Matilda

Underbara bilder!

2012-06-18 @ 03:31:15
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Postat av: Anna

Ni verkar ha haft en härlig tid tillsammans! Jo jag hoppas att det blir den hästen... vi får se helt enkelt! :)

2012-06-18 @ 20:06:42
URL: http://dressyranna.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0