tryckpadd.

idag har alltså hästfysioterapeuten varit ute hos kalle igen. hon tyckte han var mjuk och fin som vanligt när hon kollade igenom honom först. vi gick sedan till ridbanan för att testa sadeln med tryckpadd under då vi misstänkt att kalle växt ur den.
och mycket riktigt, kalle har breddat och ändrat sin ryggform ännu mer! sadeln tryckte lite bak så nu ska vi leta ny sadel igen...
provade också rida med en eric le tixerant-gjord. blir nog att inskaffa sig en sådan också.
ngn som har tips på en sadel som är något mer svängd än teknas dressyrsadel? :)
tryckpadd, bild lånad från google...
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

Trist läge o leta sadel igen. :/

Men skönt o veta om den passar eller inte.



2012-07-09 @ 19:04:48
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: sussi

har oxå ridit m sån padd, suveränt för å se var å hur sadeln ligger.. =)



ja de är så kul å ha träning, blir bara glad.. =)

Svar: ja precis, de paddarna är SUPER>!! :) då får man ju svart på vitt direkt om sadeln passar eller inte :)
testar blogg.se nya funktion för att svara på kommentarer..
fridan

2012-07-09 @ 19:10:47
URL: http://siouxzie.blogg.se/
Postat av: Erika

sv

Aha de visste jag inte om fåglarna alltså.

Men sommartid så har vi fåglar i stallet tyvärr.

Typ tills vi solar ur (i augusti) då försvinner dom oftast.



Men mina går ute mycket bara inne lite på dagen.

Före o efter ridning osv.



Så Raski är ju den som går på hel havre gör inte ifrån sig inne.

de är inte ofta de kommer nått.

så i hagen mockar jag ju inte. :)



2012-07-09 @ 19:12:26
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Pillan

Skönt och få kollat sadeln igen, men trist att den inte passade... Jag har ju bara letat raka till Calle så svängd har jag inget tips på.



Sv; Jag tänkte köra mer på GI metoden och så röra på mej mycket mer så får jag hoppas det ger resultat :)


Svar: sv: aha, spännande med GI. jag hade nog aldrig kunnat gå på diet. jag älskar mackor och gröt och pasta och potatis etc :P får vi följa din "resa" på bloggen? :)
fridan

2012-07-09 @ 22:10:12
URL: http://pillllans.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie

En sån padd har jag =) super bra. älskar den.



Rune har rätt rak rygg när han arbetar och höjer ryggen, min hoppsadel är en thorowgood t6a, funderade på att byta till en t8 (nya modellen) men struntar i det =) de har samma passform så som jag har förstått det.



Yes jag hade en tekna dressyr, han breddade sig så bossorna på teknan blev för takformade för hans rygg.

Svar: sv: aha... :) vad har du för dressyrsadel nu istället? knas att tekna kunde passa då, som är en lite svängdare sadel... men man slutar aldrig förvånas när det gäller sadlar :P
drygt att vara i sadeldjungeln iaf !

kanske en thorowgood t6 hoppsadel kan vara värd att testa på kalle då, om nu ändå både rune och kalle passade i teknan... :) för den har väl inte så takformade bossor?
fridan

2012-07-09 @ 22:48:49
URL: http://semlur.blogg.se/
Postat av: Erika

Å drygt att leta sadel igen... Ska bli intressant att höra om eric-gjorden, om du köper sådan!

2012-07-09 @ 23:09:05
Postat av: Emelie

Jag har inte hittat nån ny dressyrsadel än faktiskt, har i och för sig inte letat hysteriskt heller. Jag rider i hoppsadeln till vidare. Ja testa den! :-) Jag älskar min, perfekt stöd för mig. Nä den har inte takformade bossor =)

Svar: dock känns de knas att den skulle passa kalle ändå, för kalle har ju en svängd rygg, precis som tekna dressyrsadeln.. o nu behöver han en snäppet mer svängd :) så de är nog inte lönt :/
fridan

2012-07-18 @ 21:29:18
URL: http://semlur.blogg.se

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0