svettigt träningspass.

tränade i morse och eftersom det regnade så höll vi oss i stora ridhuset. det var nyvattnat så inte såååå varmt ändå. men det blev ändå tokvarmt :P

vi jobbade mycket med galoppen idag. serpentinbågar med bibehållen galopp. kalle har börjat bli lite dragig i galoppen så vi jobbade med att få honom lydig framåt och bakåt utan att ta bettet och det släppte till slut. jätteskönt! :) sen så funkade liksom galopparbetet som det skulle och som det gjort innan.

att tänka på till söndagens tävling: VÅGA SATSA fullt ut i mellangaloppen :)

i traven jobbade vi mycket med takten och att få kalle att ta ut steget och fick till ett bra gung tycker jag :) vi övade också lite mellantrav som är vår svaga sida. fick till det liiiiite till slut. ska jobba vidare på det. jag måste komma förbi spärren där kalle bara springer fort som attan och istället få honom att länga klivet. men vi fick till det mot slutet när vi låg på volt :) duktiga kallebingbong.

sen var kalle såååå svettig överallt och såg helt slut ut. men skenet bedrog för när jag ledde hem honom till stallet så var det hoppande hit och dit igen :P

imorgon ska vi ut och skritta bara och sen blir det finlir på lördag inför tävlingen. weiwei!


bild från förra dressyrträningen :)
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Anna

Skönt med ett bra pass inför tävlingen!

Sent svar: Jag behövde byta dressyrsadel för att själv få mer plats, har haft en globus clic med 17 i säte (eller har kvar ännu), och har nu bytt till en kieffer i 18 tum. Först tyckte jag det kändes helskumt att rida med så lite knästöd, men efter ett par pass så kändes det ändå riktigt bra! Så det blev köp ändå :) Min är en valack född 99 efter Lancet. Han är en härlig kille men vi har en del arbete framför oss!

2011-07-29 @ 09:02:10
URL: http://salentein.blogg.se/
Postat av: Hanna

han är så fin :)

2011-07-29 @ 12:46:46
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Lina Jonsson

Fin bild !

2011-07-29 @ 18:01:45
URL: http://ryttareochhast.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0