hemmagjort flugmedel.

jag har haft massa problem med insekterna i sommar. dels då kalle är mörk och insekterna dras till mörkare hästar så ALLA är ju på kalle och har sig. dels är kalle allergisk mot typ alla flugmedel så ja, det blir en ond cirkel av det hela.

fick då tips av sussi om ett hemmagjort medel som jag provade. och jag måste säga att jag hittills är väldigt nöjd med det, bara hunnit prova det 2 ggr dock. vet inte riktigt hur länge det verkar men mja. det funkar i alla fall :) inte en insekt har satt sig på kalle :)

medlet består av:

vitvinsvinäger
nejlikor (hela)

häll nejlikorna i vitvinsvinägern och låt stå några dagar och "äckla" till sig ordentligt. jag la i yttepyttelite vitlök också för att göra det ännu mer gräsligt. :P

har ni andra tips på vad man kan ha i sina hemmagjorda flugmedel?
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

På mina fungerade de där en stund.

Men tyvärr inte längre. :/ lite synd.



Men någon halvtimme-timme, sen gick de inte längre.

2011-08-07 @ 14:51:32
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: kajsa

Jag har aldrig provat att göra ett eget, men jag ska nog ta och testa det! :)

2011-08-07 @ 21:16:00
URL: http://kkajsajohansson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Sv: Haha.. jao, den bilden har väl sin charm ;D.



Får sannerligen ta coh prova det där receptet, har provat äppelcidervinäger, så kan tänka mig att vitvinsvinäger också funkar :D.

2011-08-08 @ 20:00:58
URL: http://goldponnyn.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0