intressant träning.

jaaa. dagens träning blev verkligen speciell. vi red ju i den sadeln vi lånat hem på prov igen. i måndags funkade ju ingenting men det kunde ju vara en dålig dag tänkte jag. men tji fick jag...

kalle var precis likadan idag. han var spänd och sprang och blev arg så fort jag tog i honom. och kalle är INTE den hästen som blir arg!! så fort jag krävde något och försökte jobba honom i form så började han springa och spänna sig...

till slut så gav jag upp och tänkte att jag skulle följa rådet som mela skrev om måndagens ridpass där inget heller funkade. då frågade hon om jag hade provat utan sadeln i måndags. vilket jag ju inte hade gjort. men idag så gjorde vi helt enkelt så att vi slängde av sadeln och fortsatte träningen utan sadel.

och direkt när min tränare hade kastat upp mig och jag satte igång i trav så var kalle som vanligt igen. stora travrörelser, fint i form och jobbade korrekt med hela kroppen. jag kunde göra skänkelvikningar och sådär utan att han blev arg och spänd.  var dock liiite svårt att sitta på honom ibland. vi skulle rida en serpentin med 3 bågar i bibehållen galopp men kalle tyckte han skulle byta istället. ni som kollat på bilderna här i ett tidigare inlägg där vi gör byten förstår kanske att det inte var sååå lätt att sitta kvar :P men jag höll mig kvar även om det kändes som jag var 3 meter ovanför ryggen ett tag :P

så ja, det funkade helt enkelt inte så bra med sadeln... och sötkalle, han försökte ju bara visa att han inte gillade sadeln genom att bli sur och spänna sig! så nu får vi börja leta sadel IGEN... suck


finaste kalle, jag är glad att du visar tydligt när du inte är nöjd. för bara det bästa är bra nog åt dig, älskade vän.
bloglovin

Tankar & Åsikter
Postat av: Erika

tråkigt att sadeln inte ligger bra. :/

men positivt att han visar tydligt, att något är galet.

så slapp nu köpa den o upptäcka de senare.



Sv;

Ja de är kul o få rida olika hästar.

Har ju en favorit helt klart, och de är ju faktiskt Grappa.

Men henne rider jag bara i skogen, men hon är absolut favoriten.

Vore kul o rida henne på ridbanan o verkligen rida dressyr.

Men sånt rider ägaren själv, så jag vill inte ens fråga om jag får rida där. ;P



Bella är svåår o rida, men nyttigt o rida henne med.

Men henne blir det mest ridbanan med.

Just för ägaren tycker de är heelt okej, och bella är het som fan.

och blir rätt så svår riden, så rider mest ut när jag & ägaren rider tillsammans.

men vet inte hur ofta jag ska rida bella, om jag rider henne regelbundet kommer jag nog rida mer o mer i skogen. :)



2010-10-20 @ 21:11:34
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: N

sv: tack :D



ni är så fina tsm! :)

2010-10-20 @ 21:25:20
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: johanna

sv: ja , vad brukar man ha i? xD fast man kanske inte brukar ha i det x)

det håller sig kvar! brödet trycks ihop i kanterna ;D



tråkigt med sadeln....



älskar bilden :D

2010-10-20 @ 21:27:16
URL: http://miioominmiioo.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Sv: Ja, för mycket mat och för lite motion, hon kom till oss för att ägarna inte hade tid. :P



Tråkigt att fortsätta leta sadel, men vad gör man inte för hästarna? :)

2010-10-20 @ 21:48:58
URL: http://mikaelahilbertsson.devote.se
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jaa, det var väl lite snöblandat här med mest iofs, men ibland kom det bara flingor! Det har ju inte direkt lagt sig, och jag hoppas verkligen inte att jag får vakna till en vit backe imorgon :P



Jag såg det.. vad tråkigt! Det här med sadlar är ett elände :S men det är ju bra att han visar det tydligt iallafall, de flesta hästar säger ju ingenting!



Tickan fick jätteont av en sadel förut för några år sedan berättade Jenny, men hon visade inget fören det var ILLA & hon hade superont :S

2010-10-20 @ 21:52:42
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Fia

Jobbigt med sadeln.. Men ändå bra att det bara var den det var fel på..



sv: Det varierar väldigt mycket dag till dag. Nu när det är vått och kallt så är de där mycket och då kan det bli uppemot 30 högar på ett dygn. När det är fint väder kanske det inte är mer än 5. Så det beror på vädret :P

2010-10-20 @ 22:22:29
URL: http://fiasandstrom.blogg.se/
Postat av: jjosse <3

söt blogg! :)

2010-10-20 @ 22:48:19
URL: http://jjosse.blogg.se/
Postat av: Elin

Sv: ne det är en av mina Medryttare hästar :)

2010-10-21 @ 07:50:04
URL: http://elinlagervall.blogg.se/

Har du något att säga om inlägget?

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Skriv din mailadress, det är bara jag som ser! (publiceras ej)

Har du någon blogg eller hemsida?

Vad hade du att säga?

bloglovin
Trackback
RSS 2.0